Sosyal medyanın en önemli platformlarından Instagram için reklamları kaldıran The OG App isimli bir uygulama yayınlandı.
Güncelleme 2: Uygulama ortaya çıktığı kadarıyla direkt olarak Meta’nın isteğiyle kaldırıldı. Meta, süreç hakkında “Bu uygulama politikalarımızı ihlal ediyor ve gerekli tüm yaptırım eylemlerini gerçekleştiriyoruz.” açıklamasını yaptı.
Güncelleme: Uygulama Apple tarafından Apple Store’dan kaldırıldı, Play Store’da ise durmaya devam ediyor.
Instagram ücretsiz bir platform. Birçok ücretsiz platform gibi Instagram’ın da gelir elde etmek adına reklamlara ihtiyacı bulunuyor. Firma bu açıdan uygulamanın birçok yerinde karşımıza çok sayıda reklam çıkarıyor. Ancak bu reklamları görmek zorunda değilsiniz. Kısa süre önce The OG App isimli bir Android ve iOS (Instagram’ın bir türlü yapmadığı iPad sürümü de var) uygulaması çıktı. Bu uygulamaya Instagram’da kullandığınız hesap ile giriş yaptıktan sonra reklamları ortadan kaldırabiliyorsunuz.
Instagram’ın resmi API sistemini kullanan yani bir sosyal ağ oluşturmayan ve bu yüzden bir süre sonra çalışmama / engellenme ihtimali bulunan The OG App, şu an iyi şekilde çalışıyor ve orijinalde yer alan “önerilen gönderiler / içerikler” kısmını da ortadan kaldırabiliyor. Kişilerin kendi özel akışlarını oluşturmasına da imkân tanıyan uygulamanın arkasında, Ansh Nanda ve Hardik Patil yer alıyor.
Bu arada çatı şirket Meta, aynı kişiye ait Facebook ve Instagram hesapları arasında hızlı geçiş sunan yeni bir sistemin testlerine de başladı. Yakında herkes için sunulacak aşağıda gösterilen yeni dönemde farklı uygulamalar ve bağlandığı hesaplar arasında kolaylıkla geçiş yapılabilecek.
We’re introducing new features that make it easier to create, switch between and get notified for multiple profiles on @facebook and @instagram.https://t.co/JN1GXSPrFv pic.twitter.com/nztXYOoCMf
— Meta Newsroom (@MetaNewsroom) September 26, 2022
Instagram bugün kişilerin platformda satış ve alışveriş yapması için konulan Mağaza butonunun olmadığı bir alt menü tasarımı test etmeye de başladı. Birçok kullanıcıya açık olarak test edilen bu yeni alt menü tasarım, bazı kişileri oldukça şaşırttı. Firma bu tasarımda Mağaza bölümünü ciddi anlamda geri plana attı.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Bu testin şu an yapılıyor olması sürecin herkes için aktif edileceği anlamına gelmiyor. Ancak firma bu konuda kararlı görünüyor. Şirket sözcüsü konuda “Instagram deneyiminizi basitleştirmek için devam eden çalışmalarımızın bir parçası olarak, az sayıda kişiyle uygulamanın alt kısmındaki ana gezinme çubuğunda birkaç değişiklik test ediyoruz.” açıklamasını yapıyor.