reklamı kapat

POPÜLER

Instagram LOG Görsel

Instagram için gelen yeni reklamlar böyle görünüyor

 - Güncelleme: 06 Ekim 2022 17:10

Sosyal medyanın en önemli platformlarından Instagram, yakında karşımıza daha önce hiç olmadığı kadar reklam çıkaracak.

Instagram, diğer ücretsiz platformlar gibi gelirini reklamlar üzerinden elde ediyor. Bu nedenle şu an uygulamanın birçok konumunda reklamlar yer alıyor. Ancak bunlar firmaya yeterli gelmiyor, çatı şirket Meta’nın yaşadığı gelir kayıpları nedeniyle yeni reklamlar geliyor. Firma tarafından resmi olarak duyurulduğu kadarıyla yeni dönemde ilk olarak “Keşfet” kısmında da reklamlar gösterilecek. Hemen aşağıda görebileceğiniz üzere reklamlar keşfet akışının içerisinde dört bölümlük yer kaplayacak ve reklam olduğu net olarak gösterilecek.

Buna ek olarak kişi profillerine de reklamlar gelecek. Daha önce reklamları profillerden uzak tutan firma, bunu yakında değiştirecek ve profillerdeki paylaşımlardan birisine basılıp dikey kaydırma yapıldığı zaman çok sayıda reklam karşımıza çıkacak. Firma bu süreci henüz aktif etmiş değil ve yapılan testlere göre profil reklamları kullanıcı tercihine bırakılacak.

Alessandro Paluzzi’nin aşağıda görebileceğiniz keşfine göre isteyenler profillerinde reklam görünmesini engelleyebilecek. Firma bunun için özel menüler hazırlıyor ancak çıkışın herkes için ne zaman yapılacağı henüz tam olarak bilinmiyor.

Buna ek olarak firma artık reklamlar üzerinden başka reklamlar da gösterecek. Örneğin bir hesabın reklamına girildikten sonra kişisel akışta benzer reklam içerikleri gösterilecek. Burada “Bunları da beğenebilirsin” sistemi kullanılacak ve bu sayede birbiriyle bağlantılı reklamların daha fazla kişiye ulaşması sağlanacak.

Firma bunlar da yetinmiyor. Platforma Spark AR desteği ile beraber aşağıda görebileceğiniz AR yani artırılmış gerçeklik temelli reklamlar da dahil edilmiş durumda. Hem akış hem de hikayeler için gelecek bu reklamlar, AR ortamında hazırlanan objelerin telefonlar ile bulunan ortamda görüntülenmesine imkân tanıyacak. Bu reklamlar yüksek ihtimalle yakında çok popüler olacak, özellikle ayakkabı reklamlarında kullanılacak.

Firma yeni dönemde “Reklam Yöneticisi’ni kullanarak reklamlara müzik eklenmesi” özelinde de bir adım attıklarını duyurdu. Bu konuda resmi olarak şunlar aktarıldı: “Meta Reklam Yöneticisi, reklam verme amacı Bilinirlik, Trafik, Uygulama Yüklemeleri ve Satış olan reklam kampanyaları için müziğe erişim olanağı sağlar. Bu müzikler şu anda Meta Ses Koleksiyonu’nda yer alan telifsiz ses içeriklerinden oluşmaktadır.

Reklam Yöneticisi’ni kullanarak Instagram Reels reklam alanı ve Instagram dönen görsel reklam formatı için otomatik veya manuel olarak müzik ekleyebilirsiniz. Manuel olarak müzik uygularken 5 adete kadar şarkı seçersiniz ve reklamınızı yayınlarken seçtiğiniz şarkılardan birini kullanırız. Otomatik olarak müzik uygularken reklamınızın içeriğine uygun bir şarkının kullanılması için seçimi bize bırakırsınız.”

Kısa süre önce Instagram’daki reklamları engelleyen uygulamayı yasaklatan Meta, bu Instagram merkezli olarak yeni düşündüğü ve devreye almaya başladığı reklam planları ile şimdiden büyük tepki çekiyor. Bu arada Instagram için yeni özellikler de geliştirilmeye devam ediliyor. Bunların geçtiğimiz hafta en çok ses getireni, Meta tarafından da onaylanan “çıplaklık koruması” olmuştu.

Direkt mesajlar (Direct Message / DM) için hazırlanan ve aktif olarak test edilmeye başlanan altyapı, gelen mesajlardaki fotoğrafları direkt olarak cihaz içerisinde tarıyor ve “büyük orandaçıplaklık algılarsa gizliyor. İşte bu sistem için geliştirme çalışmaları sürüyor.

Instagram reklam planları yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici Porsche Müzesi içinde drone ile bir tur atın

İLGİLİ HABERLER