Çevrimiçi müzik pazarının en büyük ismi Spotify, son çeyrek sonuçlarıyla beraber en üstte 205 milyonu gördüğünü duyurdu.
Evet, Spotify şu an tam 205 milyon Premium aboneye sahip. Bu konuda pazarın açık ara lideri olduğu düşünülen (Diğer en büyük isim Apple Music için abone bilgisi verilmiyor) firma, son çeyrekte bir önceki çeyreğe oranla 10 milyon yeni ücretli abone kazanmış durumda. Üç aylık dönemde 3,4 milyar dolar gelir elde ettiklerini duyuran firma, şu an reklam destekli ücretsiz aboneler ile beraber aylık tam 500 milyon kişiye hizmet veriyor. 2022’yi toplamda 12,7 milyar dolar gelir ve 466 milyon dolar kayıpla kapatan firma, halen birçok rakip teknoloji firmasından farklı olarak kârlılık düzeyine ulaşamıyor. Spotify maddi kayıpların, personel sayısındaki artışa bağlı olarak artan personel maliyetleri ile daha yüksek reklam maliyetleri yanında, kur dalgalanmalarından kaynaklandığını söylüyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Spotify bundan önce üzücü bir işten çıkarma ile gündeme gelmişti. Şirket 600 kadar çalışanı ile yollarını ayıracağını duyurmuştu. Toplam çalışan sayısı diğer firmalar kadar büyük olmayan ve 600 kişi ile iş gücünün yüzde altısına elveda edecek olan firma, bu işten çıkarmayı direkt olarak CEO Daniel Ek tarafından yapılan açıklama ile duyurdu. Ek, işten çıkarmayı verimliliği artırmayı, maliyetleri düşürmeyi ve karar alma süreçlerini hızlandırmayı amaçlayan organizasyonel yeniden yapılanmanın bir parçası olarak duyurdu.
Hedeflere ulaşmak ve maliyetleri azaltmak adına çalışan sayımızı küçültmek gibi zor ama gerekli bir karar aldıklarını belirten Ek, büyüme konusunda biraz fazla hırslı olduklarını düşünüyor ve “bizi bugünlere getiren hamlelerin tüm sorumluluğunu üstleniyorum” diyor. Spotify’ın şu an 9.800 çalışanı bulunuyor.