reklamı kapat

POPÜLER

Ford LOG Tasarım

Ford, kurduğu “Latitude AI” ile otomobilin otonom geleceğine odaklanıyor

Dünyanın en büyük otomobil üreticileri arasında yer alan Ford, bugün otomobillerinin geleceği için kurduğu Latitude AI ile karşımızda.

Ford, kurduğu “Latitude AI” ile gelecek araçlarına odaklanacak, bu bölüm spesifik olarak yeni nesil otonom sürüş sistemleri geliştirecek. Bu alana hali hazırda yatırım yapan ancak süreci hızlandırmak isteyen dev üretici, Latitude AI ile başlangıçta özellikle güvenliği ve sürücü deneyimini iyileştirmek için tamamen sürücüsüz sistemlerin temelinde çalışmalar yapacak. Ford, otonom araçları geliştirmek ve sektördeki liderliğini güçlendirmek amacıyla 2017 yılında Volkswagen ile birlikte süreçte çalışmaları olan girişim Argo AI’a 1 milyar dolar yatırım yapmış ancak bundan istediğini alamamıştı. Buradaki ekibi elinden kaçırmak istemeyen Ford, Latitude AI birimine liderlik edecek makine öğrenimi, robotik, yazılım, sensörler, bulut platformları, haritalama ve sürüş güvenliği konusunda tecrübeli yaklaşık 550 eski Argo çalışanını işe aldı. Yapılan açıklamaya göre Ford’un ADAS teknolojisi genel müdürü Sammy Omari, yeni kurulan Latitude AI’nin CEO’su olarak görev yapacak. Konu hakkında Ford’un ürün geliştirme ve teknoloji sorumlusu Doug Field, “BlueCruise (Şirketin aktif kullanımdaki otonom sürüş sistemi) kullanan müşterilerimiz otonom sürüşün faydalarını şimdiden deneyimlemeye başladılar. Çok tecrübeli Latitude ekibimiz, seyahati daha güvenli, daha az stresli ve daha keyifli hale getirmek amacıyla yepyeni otomatik sürüş teknolojilerinin geliştirilmesini hızlandırmamıza yardımcı olacak.” diyor.

Ford, ARGE tarafına uzun yıllardır büyük önem veriyor. Örneğin firma en son Avrupa Birliği tarafından desteklenen bir proje kapsamında elektrikli araçlar özelinde karşımıza çıkmıştı. Dev üretici yaptığı araştırmalar ve gerçek testler sonrasında elektrikli araçlar içerisindeki uygun konumlarda ısıtmalı paneller / yüzeyler ve ısıtmalı kol dayama haznesi kullanmanın, menzile yüzde 13’e ulaşan oranlarda olumlu etki edebileceğini buldu.

Firma bu sayede kış döneminde standart ısıtma sistemine olan ihtiyacın azaltılacağını belirtiyor ve bu mantıklı görünüyor. Şirket bu çalışmada özellikle ticari araçlara odaklanıyor, bu araçların sürücüleri kapılarını her gün yüzlerce kez açıp kapattıkları için sıcak hava temelli ısıtma sisteminin kabin içi sıcaklığı koruması zorlaşıyor. Isıtmalı yüzeyler (Paneller, kol dayama, direksiyon, koltuk vb) ise direkt temas getirdiğinden daha az enerji ile etkili bir ısınma sunabiliyor. 

Ford planları yanında bu da ilginizi çekebilir: İnsansı robot Ameca ve yapabildikleri

İLGİLİ HABERLER