Dodge Challenger SRT Demon 170 ile “Cehennem kapıları” son kez açılıyor
Rekorlarla hayata dönenen rozeti rekorlarla vedaya götürecek olan Dodge Challenger SRT Demon 170, soğuyan kalpleri bile ateşiyle ısıtacak.
Geride bıraktığımız son birkaç yıl, biz otomobil meraklıları için pek çok noktada tipik sabah kahvaltılarını beraberinde getirdi. Yatağımızdan çıkıp güzel bir kahvaltı için masaya oturmanın ardından bizi karşılayan gündemin hemen her noktasında elektrifikasyon odağında gelişmelerle karşılaşıyoruz. Artık her üretici için adeta kaçınılmaz bir noktaya giden bu süreç içerisinde aralıklarla da olsa ruhumuzu doyuran gelişmeler de karşımıza çıkıyor. Bu bahsettiğimiz gelişmelerden birisi kısa süre önde Dodge Challenger SRT Demon 170 ile manşetlerde. Aslında burada bizi sevindiren kadar üzen gelişmeler de sırt sırta gidiyor. Lamborghini gibi köklü performans üreticilerinde de olduğu gibi artık veda niteliğinde olan safkan motor dinamiklerinden birisi daha şu anda karşımızda.
Dodge Challenger SRT Demon 170 için öne çıkan özellikler
Challenger SRT Demon, aslında özel ilgi alanı Amerikan otomobilleri olanlar için geride bıraktığımız son 10 yılda zirve işlerden biri denebilir. Dodge’un 1971 yılının ardından “şeytan” rozetini tekrar 2017 yılında canlandırdığı Challenger SRT Demon, o dönem 0-96 derecesiyle bu alanda dünyanın en seri otomobili rozetini de takan araç “muscle car” olmuştu. Beraberinde drag performansı odaklı fantastik bir dönüşüm kitini de getiren bu canavar için de artık yolun sonuna gelmeye hazırlanıyoruz. Amerikanın en köklü rozetlerinden biri olan Challenger için bir anlamda bildiğimiz dinamiklere veda niteliği taşıyacak olan SRT Demon 170, tıpkı 2017 yılında olduğu gibi rekor kitaplarına girme konusunda hiç zorlanmayacak.
Bir süredir sokaklarda olan versiyonun limitlerini zorlamak adına süreci bambaşka noktaya çıkartan Dodge, adeta elektriğe geçiş öncesi “son akşam yemeği” görkeminde bir iş ortaya çıkartmış diyebiliriz. 0-96 hızlanmasını 1,66 saniye gibi inanılması güç bir zamanda tamamlayabildiği açıklanan modelin kaputunun altında 6,2 litrelik V8 motor bloğu bizi bekliyor. Önceki versiyona göre pek çok mekanik parçası baştan yaratılan bu motorda; süperşarj, yakıt enjeksiyon sistemi, gaz kelebeği ve daha bir çok hayati bölümde yenilikler olacak. Tüm bu parçalarla birlikte E85 ethanol yakıtla kullanıldığında 1.025 beygir güç ve 1.280 Nm torkla yol alan otomobil, standart benzinle ise 900 beygirlik bir kullanım alanı vadediyor. Bu kombinasyonlarla çeyrek mil performansı 8,91 saniye olarak verilen otomobil, bu sürede neredeyse 245 km/s hıza erişiyor. Challenger SRT Demon 170 için maksimum sürat değeri ise 345 km/s dolaylarında olacak.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Böylesine ütopik bir otomobilde gövde ve diğer parçalarda da fantastik seçenekleri görmek elbette bizi şaşırtmıyor. Örneğin standart olarak güçlendirilmiş alüminyum alaşım jantlarla gelen Challenger SRT Demon 170’ta karbon fiber alaşım jant seti de tercih edilebiliyor. Dodge’a göre bu senaryoda otomobil neredeyse 15 kilogramlık bir ağırlık kazanımı yakalanabiliyor. Otomobildeki karbon gövde panelleriyle birlikte diğer versiyonlara göre bu ağırlık kazanımı biraz daha yukarı çıkabiliyor. Altyapı elemanlarında adaptif nitelikte Bilstein süspansiyon sistemini de barındıran Challenger SRT Demon 170’ın toplam üretimi 3.300 adet ile sınırlandırılacak. Otomobilin Amerika’daki başlangıç fiyatı ise yaklaşık 97 bin dolar.