reklamı kapat

POPÜLER

Renault 5 elektrik

Renault 5’in elektrikle yeniden doğuşu için beklentileri artıran açıklama

 - Güncelleme: 30 Mart 2023 12:42

Konsept gösterininin ilk gününden itibaren gündemden düşmeyen Renault 5 için elektrikli dönüşte, yeni bilgiler gelmeye devam ediyor.

Tam elektriğe geçiş sürecinde otomobil üreticilerinin yol haritalarında net ve bir o kadar da kesin kararlar karşımıza çıkıyor. Yepyeni altyapılar, sürüş dinamikleri ve kullanıcı deneyiminin yanında sürecin tasarım tarafında da işlerin tamamen değiştiği bir tablo söz konusu. Renault’nun 2021 içerisinde duyurusunu gerçekleştirdiği “Renaulution” planı, bizlere Fransız üreticinin yeni dönemdeki yaklaşımını da göstermişti. Bu kapsamda satış adetlerinde yüksek rakamları yakalayacak modellere odaklanılacağını net şekilde ifade eden marka yetkilileri, dönemlerine damga vurmuş klasik modellerini de tasarım çizgilerine sadık kalınarak hayata döndüreceğini açıkladı. Bunun duyurusu ise hala zihinlerimizde yer edinen Renault 5 ile yapılmıştı. 2025 yılında üretime geçirilmesi hedeflenen neo-retro karakterli otomobil için marka içerisinde çalışmalar devam ediyor. Projeyle ilgili paylaşılan yeni detaylar ise Renault’nun özellikle sürüş konusuna ciddi şekilde eğildiğini gösteriyor.

“Elektrikli Renault 5, sürüş keyfiyle öne çıkacak”

CMF-B-EV platformu üzerine geliştirilecek olan elektrikli 5 için, projenin geliştirme ekibindeki isimlerden Jean-Sébastien Blazy önemli açıklamalarda bulundu. Aracın kompakt B segmentinde yer almasına rağmen sürüş kalitesi konusunda Megane E-Tech ile doğrudan karşılaştırılabileceğini ifade eden Blazy, bunun için altyapıda kullanılacak kilit silahları da paylaştı. Eğer projede ekstra bir değişiklik yapılmaz ise, elektrikli modelin arka süspansiyon sistemi çok noktadan bağlantılı bağımsız mimaride olacak. Bu sistemle Zoe’ye göre çok daha nitelikli bir sürüş ve viraj performansına sahip olacak otomobilin, eğlenceli sürüş konusunda da iddiası yüksek.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Eğlenceli sürüşün yanında güvenlikten de taviz vermeyen Renault, direksiyon sisteminin tepkileri konusuna da özellikle eğilmiş durumda. Bu sayede otomobilin stabilite kabiliyeti yanında ani ve ekstrem manevralara da en iyi şekilde cevap verebilmesini istiyor. Jean-Sébastien Blazy’nin açıklamaları arasında fren sistemi üzerine olan özen de dikkat çekiyor. Araç ve platformla birlikte tamamen yeni olarak geliştirilecek hidrolik fren sistemi, rejenerasyon dinamiklerini de beraberinde getirecek.


Elektrikli 5’in batarya modülleri ve motoru da Zoe’ye göre tamamen yeni ve verimli olacak. Otomobilin bu sayede önemli oranda ağırlık kazancı yakalaması bekleniyor. Bunun için bataryada 15 kilogram, motorda ise 20 kilogramı bulan iyileşmeler söz konusu. Markanın yeni jenerasyon motoru ve batarya elemanlarını da Megane E-Tech ile birlikte ilk kez burada göreceğiz. 5 için elektrik motoru tarafında ePT sisteminin 100kW’lık versiyonuna yer verilecek. Bu da yaklaşık 135 beygirlik güç anlamına geliyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Nikel ve kobalt destekli yeni kimyasal alaşım sayesinde batarya maliyetlerini aşağı çekmeyi hedefleyen Renault, özellikle 2030 sonrasında elektrikli modellerini daha da uygun fiyata sunmak istiyor. Elektrikli R5’teki batarya paketiyle birlikte ilk aşamada 400 kilometrelik menzil kullanıcıları bekliyor olacak. CMF-BEV platformu üzerine inşa edilecek olan elektrikli 5’in fiyat olarak 20.000 euro ve altında satışa sunulması hedefleniyor.

İLGİLİ HABERLER