Volkswagen ID.7 tanıtıldı; işte merakla beklenen “Elektrikli Passat”
Elektrik döneminde Passat’ın yerini alacak Volkswagen ID.7, Şanghay Otomobil Fuarı kapsamında Çin’de tüm dünyaya tanıtıldı.
Volkswagen’in son yıllarda en dikkat çeken hamlelerinin başında Passat’ın üretimindeki sedan gövde tipinin sonlandırılması var. Bu süreçte beklenildiği gibi elektrikli ürün gamına odağı artıran marka, “ID” rozeti altında yürüttüğü dönüşüm süreci için çok önemli üyelerden birini daha bugün resmi olarak karşımıza çıkarttı. Çin’de gerçekleştirilen fuar kapsamında sahneye çıkarılacak olan Volkswagen ID.7, “elektrikli Passat” olarak ürün gamındaki alternatif olacak. Bu modelde sadece Passat’ın yerini alması sebebiyle gündemde olmayacak. Hiçbir elektrik VW modelinde görmediğimiz yepyeni batarya paketinin konumlandırıldığı ID.7, buna paralel olarak 700 kilometreye varan elektrik menzili vadediyor. Uzun mesafeli sürüşlere cevap vermek için geliştirildiği özellikle vurgulanan otomobilideki 82 kWh kapasiteli batarya, 200 kW’a kadar yükselen hızlı şarj desteğiyle doldurulabilecek. 2023 yılı içinde Avrupa ve Çin’de, 2024’ten itibaren Kuzey Amerika ve Türkiye’de ailenin kademeli olarak yollara çıkarılması planlanıyor.
Volkswagen ID.7 teknik özellikleri
ID.7, batarya niteliklerinin yanında yeni nesil yüksek verimli güç-aktarma nesline sahip ilk MEB platformu otomobili olacak. Bu da aracı 210 kW/286 PS ile Volkswagen ID ürün gamı içindeki en güçlü ve en yüksek torklu elektrikli tahrik motoruna sahip üye haline getiriyor. Ürün gamı içerisinde 82 kWh’lik paket dışında 77 kWh kapasiteli diğer ID modellerinden bildiğimiz pakete de yer verileceği açıklandı. 170 kW’a kadar hızlı şarjı destekleyen bu batarya paketinde 615 kilometreye kadar menzil değerinin yakalanması bekleniyor. Bu menzil değelerinin en önemli destekçilerinden birisi de otomobilin tasarımındaki verimlilik olacak. 0,23 cd olarak paylaşılan sürtünme katsayısı, günümüzün bu noktadaki başarılı verileri arasında.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Kokpit ve donanımlardan ilk detaylar
ID.7 ile birlikte bilgi-eğlence ekranına entegre, tamamen yeni bir işletim sistemi bizi karşılıyor. Volkswagen bu yeni konsept ile müşterilerinden gelen geri bildirimler sayesinde kullanıcı deneyimini iyileştirdiğini özellikle vurguladı. Yeni kullanıcı deneyimi standart olarak 15 inç bilgi-eğlence ekranı, artırılmış gerçeklik head-up display, bilgi-eğlence sistemine entegre edilen yeni klima kullanım konsepti, serbestçe atanabilen sık kullanılanlar düğmeleri ve arkadan aydınlatmalı dokunmatik kaydırma bandı özelliklerini içeriyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Yeni masaj işlevine sahip koltuklar ve elektronik olarak karartılabilen panoramik cam tavan gibi özellikleriyle ID.7, normalde premium rakiplerde bulunan donanım seçeneklerini kullanıma sunacak. Bu da, ID.3’ten sonra Volkswagen’in dersine daha iyi çalıştığının mesajı olarak görülebilir. Kokpitteki bir başka yenilik de; Volkswagen’de ilk kez, isteğe bağlı olarak soğutma veya ısıtma dışında kurutma işlevine sahip Climatronic özellikli koltuklar. AGR onaylı koltuklarda masaj işlevi de bulunuyor. Opsiyon listesindeki çeşitlilik Harman Kardon imzalı 700 watt’lık ses sistemine kadar uzanıyor.