Yeni jenerasyon Mercedes E-Serisi tanıtıldı; işte özellikleri
Macerasında altıncı jenerasyona geçiş yapan Mercedes E-Serisi, dışarıdaki oturmuş karakterini içeride farklı teknolojik detaylarla harmanlıyor.
Mercedes cephesinde 2023’ün beklenen gelişmelerinden biri daha nihayet resmiyete kavuştu. Premium otomobil segmentinde standartları belirleyen üyelerden biri olan E-Serisi, 2023’te yola çıkacak yeni versiyonuyla altıncı jenerasyona geçiş yapıyor. Dışarıdan bakıldığında alıştığımız tasarım çizgilerinin modernize edildiği ürün gamında, TikTok desteği gibi kokpit tarafında ise belkide kitle için radikal diyebileceğimiz bir deneyim farkı karşımıza çıkacak. Türkiye’ye özel E 180 versiyonuyla geleceği de açıklanan ürün gamının ilk satışa sunulacan paketi ise E 220 d 4MATIC olacak.
Yeni Mercedes E-Serisi için kilit özellikler
Yeni jenerasyonla birlikte bizleri yine ebatsal bazda büyüten bir otomobil karşılıyor. 4.949 milimetre uzunluk, 1.880 milimetre genişlik, 1.468 milimetre yükseklik ve 2.961 milimetre aks mesafesi değeriyle gelen otomobil, bir önceki nesil E-Serisi’ne göre 22 mm daha uzun. Dışarıdaki bu iyileşmeye paralel olarak arka tarafta daha iyi bir diz mesafesi kullanıcıları bekliyor olacak. Diz mesafesinde 10 mm ve bacak mesafesinde 17 mm artışın yanında arka dirsek genişliği de 1.519 mm gibi önemli bir artış vaat ediyor. 25 mm’ye ulaşan bu artış neredeyse bir S-Serisi kadar bir alan sunuyor. Bagaj hacmi ise 540 litreye kadar çıkıyor.
Kısa ön aks uzantısına sahip altıncı jenerasyonda, uzun kaputu oldukça geride konumlandırılan kokpit takip ediyor. Geride konumlandırılan arka kabin tasarımı, kendisini uyumlu bir şekilde takip eden bagaj uzantısıyla geliyor.
Otomobilin dış tasarımında ise alıştığımız oturak karakter devam ediyor diyebiliriz. Dış yapıda üç boyutlu olarak tasarlanan radyatör ızgarası, tasarım konseptine bağlı olarak yenilikçi, klasik veya sportif bir görünüm kazanabiliyor. Standart olarak sunulan yüksek performanslı LED farların yerine opsiyon olarak da DIGITAL LIGHT, tercih edilebilecek. Işıklandırma grubu demişken, gerek öndeki gündüz farları, gerekse arka stoplar yeni jenerasyonu kolaylıkla ayırt etmemize olanak tanıyacak.
Yeni E-Serisi’nin kokpiti ise yeni nesil Mercedes ürün gamının yansımalarını taşıyor. E-Serisi isteğe bağlı ön yolcu ekranı ile donatıldığında, MBUX Superscreen’in geniş cam yüzeyi merkezi ekrana kadar uzarak bütüncül bir görünüm sağlıyor. Sürücünün görüş alanında yer alan tamamen dijital gösterge paneli görsel olarak bu yapıdan ayrılıyor. Yolcu ekranı olmayan versiyonlarda ekranın yerini farklı seçeneklerde sunulabilen süslemeler alıyor.
Motor seçenekleri
Yeni nesil E-Serisi için Türkiye pazarında ilk etapta E 180 ve E 220 d 4MATIC olmak üzere biri benzinli ve dizel iki farklı motor seçeneği sunulacağı açıklandı. E 180’de 167 beygir güç üreten 1,5 litrelik benzinli motor, 22 beygir gücünde elektrik motoruyla, sadece dünya üzerinde sadece Türkiye’de sunulacak. Bu motorda 170 beygir güç ve 250 Nm tork değerleri öne çıkıyor. 2.0 litrelik hacimle gelen E 220 d 4MATIC dizel ise yine tüketim verimliliğiye öne çıkacak. 195 beygir güç ve 440 Nm tork değerleri de bu motorun hayati rakamları arasında. E-Serisi için üst paketlerde ise devreye şarj edilebilir hibrit motorlar giriyor. 2.0 litrelik benzinli motorun temel olduğu bu versiyonlar 100 kilometre gibi oldukça başarılı saf elektrikli sürüş menzili vadediyor. 380 beygire yaklaşan dikkat çekici güç değerleriyle de gelen bu motorlarla birlikte ailenin 0-100 değeri 5,1 saniyeye kadar iyileşecek.