Dünyanın en çok kullan e-posta istemcisi olan Gmail içerisinde mobil odaklı bir güncelleme gerçekleştirildi.
Gmail için mobil yapılan güncelleme spesifik olarak arama altyapısına odaklanıyor. Firma artık farklı sistemlerden yardım alarak arama sonuçlarının en üstüne “en iyi sonuçlar” bölümünü getiriyor. Bu sayede arama sürecini daha efektif hale getirmek isteyen Google, süreç hakkında şunları açıklıyor: “Mobildeki arama deneyimini iyileştirme çabalarımızın bir parçası olarak, tam olarak aradığınızı daha az çabayla bulmanıza yardımcı olmak adına yeni bir özellik sunuyoruz. Gmail’de arama yaparken, makine öğrenimi modelleri arama terimini, en son e-postaları ve diğer ilgili faktörleri kullanarak size arama sorgunuzla en iyi eşleşen sonuçları gösterecek. Bu sonuçlar artık listenin en üstünde özel bir bölümde görünecek ve ardından tüm sonuçlar güncelliğe göre sıralanacak. Bu çok talep edilen özellik, size en alakalı bilgileri ilk olarak vererek belirli e-postaları veya dosyaları daha hızlı ve kolay bir şekilde bulmanızı sağlayacak.”
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Gmail bundan önce tepki çeken bir reklam olayı ile gündeme gelmişti. Gmail’de çok ama çok uzun zamandır reklamlar bulunuyor. Çoğu kişi bu reklamlardan çok memnun olmasa da aşırı rahatsız olmuyordu. Çünkü reklamlar gelen kutularının (Sadece belirli kategoriler) en üstünde çıkıyor, bu sayede gerçek e-postalar ile reklamlar birbirinden rahat şekilde ayrılabiliyordu. İşte bu durum kısa süre önce değişmeye başladı. İnternet devi Google, çok tepki çeken bir adım atarak reklamları e-postaların arasına eklemeye ya da başka bir deyişle karıştırmaya başladı. Gelen kutularındaki e-postaların arasındaki reklamlar, yanında “reklam / ad” yazmasına rağmen hiç hoş karşılanmadı. Şimdilik sadece web sürümünde görülen bu sayfa ortası reklamların, gelen tepkiler sonrasında yeniden en üste taşınması bekleniyor ancak bu konuda kimse kesin konuşamıyor. Bu altyapı şu an çok sayıda kullanıcıda kafa karışıklığı ve öfke yaratıyor. Bu arada Google’a reklamlar özelinde Gmail’in mobil sürümü özelinde de tepkiler geliyor. Firma bu aralar mobil uygulamalarda bir örneğini burada görebileceğiniz büyük resimli reklamları da göstermeye başladı. Bu konuda bir kullanıcı çok kızdı ve “Bu çok saçma Google. Ekranımın yarısı lanet olası reklamlar olmamalı! Benimle dalga mı geçiyorsun?” dedi.