reklamı kapat

POPÜLER

Twitter LOG Tasarım

Twitter, Blue tarafında tam 25 bin karaktere çıkış yaptı

Elon Musk’ın sahibi olduğu en son şirket Twitter, Blue kapsamında platformdaki maksimum karakter limitini ciddi seviyede artırdı.

Mavi onay rozeti de getiren Twitter Blue aboneleri artık platform içinde tam 25 bin karakter uzunluğunda yazılar yayınlayabiliyor. Burada 10 binden 25 bine çıkan yani ciddi bir artış yapan firma, kişilerin Twitter’da daha önce hiç mümkün olmadığı kadar uzun yazılar paylaşmasını istiyor. Bu sistem özellikle abonelik altyapısı kullanan kişilerin hoşuna gidiyor, bu sayede sadece abonelerin görebildiği uzun makaleler / haberler paylaşanlar bulunuyor. Musk öncesinde 140’tan 280’e geçmesi yıllar alan alan platform, Musk sonrasında 4 bin’den 25 bin’e çok kısa sürede geçiş yapmış durumda. Bundan önce Blue özelinde video odaklı bir artış yapılmıştı. Ücretli Twitter Blue aboneleri kısa bir süre önceye kadar platforma dosya boyutu en fazla 2 GB olmak üzere yaklaşık 60 dakikalık (1080p) videolar yükleyebiliyordu. Bu sadece web ve artık iOS sürümünde destek verilen altyapı için geçtiğimiz ay güncellemeye gidildi. Artık Blue aboneleri platforma boyutu en fazla 8 GB olmak üzere yaklaşık 2 saatlik (1080p) videolar yükleyebilecek. Video kalitesi özelinde 4K’ya çıkmak istemeyen çünkü sunucu masraflarını düşünen platform, Musk’tan sonra videolara daha fazla önem veriyor ve yavaş yavaş YouTube karşısında güçlü bir alternatif olmak istiyor. Türkiye’de de açık olan ücretli Twitter Blue abonelerine sunulan diğer imkanlar ise şunlar:

  • -Tweeti Düzenle: Çokça talep edilen bu özellik, yayınlanan orijinal Tweetlerde sınırlı sayıda değişiklik yapmanız için 30 dakikalık süre tanır. Bu süreyi güncelleme yapmak, başka birini etiketlemek veya eklediğiniz medyaları yeniden sıralamak için kullanabilirsiniz. Tweeti Düzenle özelliği şu anda orijinal Tweetler ve alıntı Tweetler için geçerlidir.
  • -Yarı yarıya az reklam: Takip Edilenler ve Sana Özel zaman akışlarında %50 daha az reklam görün. Kaydırdıkça, sponsorlu Tweetler veya reklamlar arasına yerleştirilmiş yaklaşık iki kat daha fazla organik veya sponsorlu olmayan Tweet görürsünüz. Zaman zaman sponsorlu Tweetler arasında sponsorlu olmayan daha fazla veya daha az Tweet olabilir. Yarı yarıya az reklam özelliği; profillerdeki reklamlar, Tweet yanıtlarındaki reklamlar, Keşfet’teki sponsorlu etkinlikler, sponsorlu gündemler ve takip edilecek sponsorlu hesaplar dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere Twitter’ın başka yerlerindeki sponsorlu içerikler için geçerli değildir. Blue aboneleri, hesapları uygunluk açısından incelendikten ve mavi onay işareti uygulandıktan sonra bu özelliğe erişebilir.
  • Daha uzun Tweetler: 280 karakterden uzun Tweetlemek mi istiyorsunuz? Daha uzun Tweetler, Blue abonelerinin 4.000 karaktere kadar Tweetlemesini sağlar. Alıntı Tweetlerde veya yanıtlarda da daha uzun Tweetler oluşturabilirsiniz. Medya yayınlama, anket oluşturma ve etiket kullanma gibi standart işlevler kullanılmaya devam edilebilir. Daha uzun Tweetleri herkes okuyabilir ancak yalnızca Blue aboneleri oluşturabilir.
  • Yer İşareti Klasörleri: Yer İşareti Klasörleri, Twitter Blue abonelerinin Yer İşaretlerine Eklenen Tweetler’i daha sonra hızlıca bulabilecekleri şekilde klasörlere yerleştirmelerine olanak tanır. Twitter Blue, size daima özel tutulan sınırsız sayıda yer işaretleri ve Yer İşareti Klasörleri sağlar.
  • -Özel uygulama simgeleri: Özel Uygulama simgeleriyle Twitter Uygulaması simgenizin telefonunuzda görüntülenme biçimini değiştirebilirsiniz. Birçok renkli seçenekten tercihinizi yapın. Sınırlı süre kullanılabilen yeni öne çıkan görünümler için ayarlarınızı düzenli olarak kontrol edin.
  • -NFT Profil Resimleri: Twitter profilinizi özelleştirmek için kullanabileceğiniz çeşitli yöntemler arasına NFT’leri de ekliyoruz; böylece sahip olduğunuz NFT’leri Twitter hesabınızda altıgen bir profil resmi olarak gösterebilirsiniz. Bir NFT’yi profil resminiz olarak ayarlamanıza olanak tanıyan kripto cüzdanınıza geçici bağlantıdan sonra dijital varlığınız, sizi bu NFT’nin sahibi olarak tanımlayan özel bir altıgen şeklinde görüntülenir.
  • -Temalar: Twitter Blue Temaları, uygulama temanız için rengarenk seçenekler arasından seçim yapmanıza olanak tanır.
  • -Özel gezinti: Bu özellik, gezinti çubuğunuzda görüntülenenleri seçmenize olanak tanır. Böylece, en çok önem verdiğiniz içeriğe ve Twitter hedeflerine hızla erişebilirsiniz. Alt gezinti çubuğunuzda tutmak için en az 2 ve en fazla 6 öğe seçebilir veya fikrinizi değiştirirseniz varsayılana dönebilirsiniz.
  • -Sohbet Odaları Sekmesi: Sohbet Odaları’nda sesli içeriğe daha kolay erişim olanağı sağlayan yeni bir arayüz test ediyoruz. Yeni Sohbet Odaları Sekmesi’nde podcast’ler, temalı ses istasyonlar, kayıtlı Sohbet Odaları ve canlı Sohbet Odaları yer alacak. Bu özellik testi için uygulama içi dil ayarının İngilizce olması gerekir. Özelliği şu anda iOS ve Android cihazlardaki Twitter Blue aboneleri ve dünya genelinde belirli sayıda kullanıcı kullanabilir. Sohbet Odaları ve yeni Sohbet Odaları Sekmesi’nin erken erişim testi hakkında daha fazla bilgi alın.
  • -Popüler Makaleler: Popüler Makaleler, ağınızda en çok paylaşılan makalelere bir kısayol sağlar. Bu özellik, takip ettiğiniz kişilerin ve onların takip ettiği kişilerin gönderdiği makalelerden en çok paylaşılanları otomatik olarak listeler. Böylece, okumak istediğiniz türdeki içerikleri kolayca bulabilirsiniz. 
  • -Okuyucu: Okuyucu, uzun Tweet dizilerini daha güzel okuma deneyimine dönüştürür. Araya bir şey girmeden Tweet dizilerinizin keyfini çıkarmanıza olanak tanımak için Okuyucu’yu tasarladık. Tweet dizisinin üst kısmındaki okuyucu simgesine dokunduğunuzda Okuyucu özelliğini açın veya bunu metin boyutunuzu değiştirmek için kullanın.
  • -Tweeti Geri Al: Tweet Geri Alma özelliği sayesinde bir Tweeti gönderdikten sonra Twitter’da henüz başkaları tarafından görülmeden geri çekme seçeneğine sahip olursunuz. Bu özellik bir düzenleme* butonu değildir. Herkesin görebileceği şekliyle göndermeden önce Tweetinizi önizleme ve gözden geçirme fırsatı sunar. Geri Alma süresi dolduğunda Tweet, takipçileriniz tarafından görülebilir ve normalde Twitter’da yaptığınız gibi Tweeti olduğu şekliyle bırakabilir veya silebilirsiniz.
  • -Sohbetlerde ve aramada öncelikli sıralamalar: Etkileşim kurduğunuz Tweetlerin sıralamasında küçük bir yükseliş olur. Ayrıca, yanıtlarınıza üst sıralara yakın olmalarını sağlayacak bir yükseliş de sağlanır. Twitter Blue aboneleri, diğer kullanıcıların bildirimler sekmesindeki Onaylı sekmesinde görünür. Burada, Blue abonelerinin yanıtları, bahsetmeleri ve etkileşimleri vurgulanır.
  • -SMS ile iki faktörlü kimlik doğrulama: Twitter Blue abonesi olarak, SMS üzerinden iki faktörlü kimlik doğrulamaya erişim sayesinde hesabınıza başka bir koruma katmanı ekleyebilirsiniz. Twitter Blue için kısa mesajla iki faktörlü kimlik doğrulamanın kullanılabilirliğinin ülkeye ve operatöre göre değişebileceğini lütfen unutmayın.

Twitter adımları yanında bu da ilginizi çekebilir: Sony’den yeni PS5 oyun kumandası

İLGİLİ HABERLER