YouTube yeni CEO’suyla beraber yeni döneme giriyor, platform reklam engelleyiciler açıkken videolara erişimi kapatma testlerini genişletiyor.
YouTube platformunun ve içerik üreticilerin geliri bildiğiniz üzere ağırlıklı olarak reklamlardan geliyor. Videolardaki reklamları sadece ücretli YouTube Premium abonelerine kapatan firma, geçtiğimiz haftalarda resmi olarak doğrulandığı kadarıyla reklam engelleyiciler açıkken platforma erişimi kapatmayı test ediyor. Bazı kullanıcıların karşısına “YouTube’da reklam engelleyicilere izin verilmez” mesajını çıkaran Google, reklamların platformun dünya genelindeki milyarlarca kullanıcıya ücretsiz kalmasını sağladığını belirtiyor, reklamlardan sıkılanları Premium almaya ya da sürece katlanıp reklam engelleyiciyi kapatmaya yönlendiriyor. Bu testleri bugün genişlettiği ortaya çıkan firma, görünüşe bakılırsa reklam engelleyici açıkken sadece üç video izlenmesine izin verecek ve daha sonra video oynatıcıyı tamamen kapatacak. Bu altyapıyı henüz ne zaman herkes için aktif edeceği bilinmeyen firma, yüksek ihtimalle buna rağmen reklam engelleyicileri tam olarak bitiremeyecek. Yüksek ihtimalle uBlock Origin gibi seçenekler bu sistemin de etrafından dolanmayı başaracak.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
YouTube’un yeni CEO’su Neal Mohan, geçtiğimiz aylarda platform için büyük duyurular yaptı. Kısa süre önce içerik üreticileri ilk sıraya koymaya devam edeceklerini söyleyen Mohan, yapay zekâ odaklı dikkat çeken bir söylemde de bulundu. Buna göre platforma yakında bazı “AI” araçları eklenecek, içerik üreticiler önümüzdeki dönemde sanal olarak kıyafet değiştirmekten yapay zekâ ile fantastik bir film ortamı yaratmaya kadar hikâye anlatımlarını genişletebilecek ve prodüksiyon değerlerini yükseltecek gelişmiş araçlara erişim sağlayacak. Henüz bu konuda detaylı bilgiler vermeyen Mohan, bu özellikleri güvenli olacak şekilde geliştirmek için zaman harcıyoruz açıklamasında da bulundu. “Yapay zekâ inanılmaz yaratıcı fırsatlar sunuyor ancak bunların mutlaka uygun şekilde dengelenmesi gerekiyor” diyen Mohan, Shorts için de yeni planların yolda olduğunu belirtti. Örneğin platforma önümüzdeki aylarda TikTok’un Düet’ine benzer çiftli video desteği getirilecek. Düet, videonuzu TikTok’ta başka bir içerik üreticisinin videosuyla yan yana yayınlamanıza olanak tanıyor ve uzun zamandır çok seviliyor. YouTube TV özelinde aynı anda birden fazla spor yayınını izleme desteği getireceklerini de duyuran Neal Mohan, yeni görevi hakkında “YouTube’un potansiyelini ilk kurulduğu günlerde görmüştüm” dedi ve ekledi: “Şimdi platformu geleceğe taşıma şansı elde ettiğim için inanılmaz heyecanlıyım.”