Google kurucularından Sergey Brin, bugün ortaya çıktığı kadarıyla firmanın yapay zeka çalışmalarına çok aktif şekilde katılıyor.
Larry Page ile beraber Google kurucularından olan Sergey Brin, paylaşılan bir habere göre yapay zeka savaşını OpenAI, Meta ve Microsoft gibi devlere kaybetmemekte oldukça kararlı. İnternet devinin yapay zeka çalışmalarına çok aktif şekilde dahil olduğu açıklanan Brin, son aylarda teknoloji devinin Mountain View, Kaliforniya’daki ofislerini haftada üç ila dört gün ziyaret ediyor. Şu an yönetim kurulu üyesi ve Page’in ardından Alphabet’in en büyük ikinci hissedarı olan kurucu ortak Brin, habere göre şu an özellikle Google DeepMind’ın yeni nesil temel dil modeli Gemini’yi geliştiren araştırmacılarla birlikte çalışıyor. Brin söylendiği kadarıyla yapay zeka ekipleriyle teknik konuları tartışıyor, yeni yapay zeka araştırmalarıyla ilgili haftalık şirket içi görüşmeler düzenliyor, araştırma toplantılarına katılıyor ve araştırmacıların işe alınması tarafında da aktif bir rol oynuyor. Özellikle CEO Sundar Pichai’nin de ofisinin bulunduğu, yapay zeka ekiplerinin yer aldığı yeni Charleston East binasında olduğu aktarılan Sergey Brin, teknoloji sektörünün patlama yaptığı dönemin merkezindeki bir isim olarak büyük tecrübelere sahip ve doğal olarak Google’ın yapay zeka ile yok olmasını kesinlikle istemiyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Google, dün gazetecilere odaklanan bir yapay zeka ile ses getirmişti. Kaçıranlar için firma “Genesis” kod adlı bir yapay zeka aracı geliştiriyor. Bunun spesifik olarak gazetecilere odaklandığı, sistemin belirli sabit verilerden haber yazabilmesi yanında gazetecilere haber yazım sürecinde destek olabildiği aktarılıyor. Ortaya atılan iddiaya göre henüz ne zaman kullanıma çıkacağı bilinmeyen sistemi Google, “Times”, “Washington Post” ve “Wall Street Journal”ın sahibi News Corp’un medya yöneticilerine tanıtıyor, geri bildirimler alıyor. Bu konuda bir açıklama yapan şirket sözcüsü, “Gazetecilere işlerine yardımcı olacak yapay zeka destekli araçlar sağlama araştırmasının ilk aşamalarındayız. Örneğin, yapay zeka destekli araçlar gazetecilere başlık seçimleri veya farklı yazı stilleri konusunda yardımcı olabilir. Amacımız, tıpkı Gmail’de ve Google Docs’ta insanlara yardımcı araçlar sunduğumuz gibi, gazetecilere de yeni teknolojileri işlerini ve üretkenliklerini artıracak şekilde kullanma seçeneği sunmaktır.” dedi. Şu an bazı kurumlar sadece yapay zeka tarafından üretilen içerikler hazırlıyor ancak bunlar sık sık devasa hatalar ile alay konusu oluyor.