Video tarafının devi konumundaki YouTube, reklam engelleyici kullanımını engelleme altyapısını Türkiye’ye de getirdi.
Videolardaki reklamları sadece ücretli YouTube Premium abonelerine kapatan Google, geçtiğimiz aylarda reklam engelleyiciler açıkken platforma erişimi kapatmayı test etmeye başlamıştı. Bazı kullanıcıların karşısına “YouTube’da reklam engelleyicilere izin verilmez” mesajını çıkaran Google, reklamların platformun dünya genelindeki milyarlarca kullanıcıya ücretsiz kalmasını sağladığını belirtiyor, reklamlardan sıkılanları Premium almaya ya da sürece katlanıp reklam engelleyiciyi kapatmaya yönlendiriyor. Bu testleri en son genişlettiği ortaya çıkan firma, altyapıyı kısa süre önce Türkiye’de de devreye aldı. AdBlock gibi reklam engelleyicileri kullanan kişilerin karşısına yukarıda da görebileceğiniz gibi, “Youtube’da reklam engelleyicilere izin verilmez” uyarısını çıkaran firma, yeni altyapıda reklam engelleyici açıkken sadece üç video izlenmesine izin veriyor ve daha sonra video oynatıcıyı kapatıyor. Bu kapatma firmanın açıklamasına göre geçici yapılıyor ve sadece “reklam engelleyici kapat uyarılarına” art arda kulak asmayan kullanıcıların karşısına çıkarılıyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
YouTube, geçtiğimiz ay gösterdiği uyarıya bir zamanlayıcı da koymaya başlamıştı. Bu zamanlayıcının süresi halen tam olarak bilinmiyor, erişim engelinin bu süre dolduktan sonra devreye alınacağı aktarılıyor. YouTube, daha önce yaptığı açıklama kapsamında reklam engelleyici tespiti sonrasında yapılacak video oynatmayı devre dışı bırakma sürecini “çok ciddiye aldığını” söylemişti. Şu an Türkiye’deki birçok uBlock kullanıcısı bahsedilen uyarıyı almadığını belirtiyor ancak bunun ileride değişme ihtimali bulunuyor.