Öne çıkan otomobil üreticilerinden olan Mazda için bugün Türkiye özelinde üzücü bir açıklama gündeme geldi.
İlk buradaki paylaşımda öne çıkarıldığı, resmi olarak da burada aktarıldığı üzere Mazda Türkiye macerası sona erdi. Son dönemde Türkiye’de çok aktif olmayan firma, resmi Türkiye sayfasına, “Mazda Motor Türkiye, Türkiye’deki Mazda satış ağını belirsiz bir süre durdurma kararı almıştır. Türkiye’deki mevcut Mazda müşterilerine hizmetin devamını sağlamak amacıyla satış sonrası hizmetlerine ve yedek parça tedariğine devam edecektir.” açıklamasını ekledi. Burada söylendiği kadarıyla Mazda’nın Türkiye Genel Müdürü Nurkan Yurdakul, satış sonrası ve yedek parça için görevine devam edecek, bu açıdan daha önce satılan yollardaki araçlar için bir sorun olmayacak.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Şirket bizim gündemimize bundan önce araçlarına dokunmatik ekran getireceğini duyurmasıyla gelmişti. Eğer bilmiyorsanız genel olarak çok sevilen Mazda araçların içerisinde bir dokunmatik ekran yer almıyor. Şirketin araçlara koyduğu ekran direkt olarak fiziksel bir kontrolcü ile yönetiliyor, bunun da uzun süredir değiştirilmesi isteniyordu.
Firma 2024 CX-5 modeliyle beraber araçlarında fiziksel kontrolcü yanında dokunmatik ekran da kullanmaya başlıyor. CX-5’in her versiyonuna 10,25 inç dokunmatik ekranlar koyacak şirket, bu ekranlar sayesinde araçlarında etkili bir Android Auto ile CarPlay desteği de sunacak. Google ve Apple imzalı bu sistemler dokunmatik ekranlar ile iyi anlaşıyor, büyük üretici en sonunda bu konuda geleceği yakalıyor.