Toyota, tatmin edici sürüş deneyimleri sunan içten yanmalı motora sahip spor otomobil modellerini “elektrik” geleceğinde hidrojen ile tutmak istiyor.
Toyota Gazoo Racing yöneticisi Masahito Watanabe, içten yanmalı motorlardan hemen vazgeçmeyeceklerini, onları elektrikli geleceğin bir parçası yapmak adına hidrojen kullanmayı düşündüklerini şöyle aktardı: “İçten yanmalı motorların halen bir potansiyele sahip olduğunu düşünüyoruz ve bunu yaparken elbette her ülkedeki emisyon kurallarına uymaya çalışacağız. Ancak bu konuda pes etmek istemiyoruz. Henüz bitmedi. Çünkü içten yanmalı motorları emisyon üretmeyen elektrikli araç serilerinin bir parçası yapabilecek hidrojen altyapısı var.” Özetle hidrojenin içten yanmalı motora sahip spor otomobilleri kurtarabileceğini düşünen şirket, buna karşın şu an için hidrojen temelli araç satmanın mantıklı olmadığının da farkında. Masahito Watanabe, Mirai gibi hidrojen yakıt hücreli otomobiller için mevcut şarj altyapısının “yetersiz” olduğunu kabul ediyor, firma hidrojeni geleceğe taşımak istiyorsa bunu mutlaka çözmesi gerekiyor. Ancak bu kolay bir şey değil çünkü elektrik tarafındaki kadar destek görmeyecek ve kendisi büyük yatırımlar yapmak durumunda kalacak.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Toyota, elektrikli otomobil pazarına eski CEO’su nedeniyle uzak kalan bir firma oldu. CEO’luk koltuğunu Koji Sato’ya devreden ve artık şirketin “Yönetim Kurulu Başkanı” olan Akio Toyoda, elektrikli otomobillere yönelik açıklamaları ile geçtiğimiz aylarda çok ses getirmişti. Biliyorsunuz otomobil pazarı hızla değişiyor, birçok büyük otomobil üreticisi içten yanmalı motorları bırakarak tamamen elektrikli otomobillere odaklanıyor ve geleceğin sadece burada olduğunu görüyor.
Bu konuda Toyota da çalışıyor ancak Akio Toyoda elektrikli otomobilleri tek seçenek olarak bırakmak istemiyordu. Toyoda, “Otomobil dünyasındaki büyük bir kesim elektrikli araçların tek seçenek olarak gerçekten uygun olup olmadığını merak ediyor.
Ancak bunun (Sadece elektrikli otomobillerin olduğu geleceğin) günümüzde bir trend olduğunu düşünüyorlar ve bu yüzden yüksek sesle konuşamıyorlar. Aslında doğru cevap halen belirsiz ve kendimizi tek bir seçenekle sınırlamamalıyız.” gibi ilginç bir söylemde bulunmuştu. Toyoda, burada ileriye dönük olarak en iyi yolun “hibrit, plug-in hibrit, hidrojen ve tamamen elektrik” gibi farklı temellerin geliştirilmesi olduğuna inanıyordu.
Toyoda en son ise yavaşlayan elektrikli otomobil satışları üzerinden daha önce aktardığı görüşlerinde haklı çıktığını ve çok detay vermeden insanların elektrikli araçlar hakkındaki gerçeği nihayet gördüğünü söylemişti.
Şirketinin elektrikli araçlara yönelik sessizliğinin doğru olduğunun kanıtı olarak, ABD’deki yavaşlayan büyümeye işaret eden Toyoda, Japonya Mobilite Fuarı’nda gazetecilere verdiği demeçte,”Karbon nötrlüğüne ulaşmak için birçok yolu var” demişti. Yeni Toyota CEO’su ise şirketin odağını gerçek anlamda elektriğe döndürme kararı almıştı.