İstanbul’da da çok tepki çeken elektrikli scooter modellerinin kiralanması geçtiğimiz dönemde Paris’te yasaklanmıştı.
Scooter’ların kiralanmasını sağlayan ilk Avrupa başkenti olan Paris, daha sonra alınan bir karar kapsamında geri adım atarak elektrikli scooter kiralanmasını yasaklamıştı. Elektrikli scooter kiralama hizmetine “evet” ya da “hayır” oyunun kullanıldığı referandumda bir milyon 30 bin seçmenden 103 bin kişi oy kullandı. Bunların yüzde 89’u “hayır” derken, sadece yüzde 11’i elektrikli scooter’ların şehir merkezinde kalmaya devam etmelerini destekledi. Çıkan karar aralarında ölümcül de olan bir dizi kazanın ardından gelmişti, scooter’lar devreden çıkınca Paris’te paylaşımlı bisiklet servislerinin patlama yaptığı ortaya çıktı. Şehirde paylaşımlı yapıda kullanıma sunulan elektrikli scooter’lar kullanımdan kalktı ancak paylaşımlı mikro mobilite çözümleri halen çok talep görüyor, şehrin paylaşımlı bisiklet sistemlerine yönelik bir adım atıp atmayacağı ise henüz bilinmiyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Türkiye’de geride bıraktığımız yıl çok sayıda genç, dikkatsiz scooter kullanımı sonrasında meydana gelen kazalar sonucunda hayatını kaybetti ya da ağır yaralandı. Bu yüzden scooter’ların hız sınırı düşürülmüş, son dönemde en çok ses getiren adımlardan birisine ise Kadıköy Belediye’si imza atmıştı. Belediye scooter’ların (Kullanımının yasak olduğu kaldırıma park edilmeleri yayaların geçişine engel olduğu için) kaldırımda bulunan scooter’ları toplayarak cezai işlem uygulamaya başlamıştı.
Kadıköy Belediye Başkanı Şerdil Dara Odabaşı, scooter’lar hakkında yaptığı açıklama kapsamında “Sayıyı biz belirlemiyoruz, kullanım şeklini biz belirlemiyoruz. Nereye park edeceklerini biz belirlemiyoruz. Ama bu scooter’ların oluşturmuş olduğu bütün sorunlarla biz uğraşıyoruz” demişti. Odabaşı ayrıca “Zabıta kanunundaki maddeyi uygulayarak bu tür yayanın geçişini engelleyen, yayanın geçmesini mümkün kılmayan scooter’ları veyahut da diğer araçları neyse, hepsini toplayacağız” ifadelerini kullanmıştı.