Teknoloji devi Apple, WWDC23 kapsamında tanıttığı Apple Vision Pro başlık modeli için çıkış öncesi bir reklam filmi yayınladı.
“Get Ready / Hazır olun” başlığıyla paylaşılan yukarıda izleyebileceğiniz 38 saniyelik reklam filmi, birçok ikonik filmdeki gözlüğü / başlığı merkeze alıyor ve geleceğin Apple Vision Pro olduğuna vurgu yapıyor. Dün yapılan resmi açıklamaya göre ilk aşamada sadece ABD pazarında sunulacak 3.499 dolarlık Apple Vision Pro modelinden satın alabilen şanslı kişiler, daha başlangıçta Apple TV uygulaması üzerinden tam 150 farklı üç boyutlu filme (Bu filmlerde çok ciddi bir derinlik olacak) erişim sağlayabilecek. Apple, Vision Pro’nun Apple Arcade servisindeki 250’den fazla oyunun yanı sıra App Store’daki bazı diğer oyunlara da erişim sunacağını da söylüyor. Bu arada Vision Pro için bugün bir detay daha netlik kazandı. Resmi duyuru ile netleştiği üzere Vision Pro için hazırlanacak reçeteli / numaralı lensler (Göz sorunu olanlar için özel optikler / lensler sunulacak) ABD’de 149 dolara alınabilecek. Peki bu ürün neden bu kadar pahalı? Ürün pahalı çünkü birim başı üretim maliyeti gerçekten çok yüksek seviyede yer alıyor. Alana premium bir seçenek ile girmek isteyen Apple, bu yüzden modelde olabilecek en kaliteli malzemeleri kullanıyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Şimdilik halen net bir üretim maliyeti açıklanmıyor ancak her bir ürünün Apple’a 2 bin dolar üstünde bir maliyet çıkardığı tahmin ediliyor. En baştan maliyeti yüksek alüminyum bir gövde üzerine kurulan ürün, önünde aynı zamanda bir lens olarak da görev yapan devasa bir kavisli cam kullanıyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Sadece bu camın bile çok yüksek bir maliyet yarattığı aktarılıyor, modelde buna ek olarak inanılmaz yüksek kaliteli iki adet micro-OLED ekrana (Toplam 23 milyon piksele sahip) yer veriliyor. Bu özel olarak Sony tarafından üretildiği söylenen ekranların da çok pahalı olduğu biliniyor, model bunlara ek olarak bünyesinde çok sayıda kamera ve sensör barındırıyor. Baktığımız zaman cihazın önünde iki adet ana kamera, iki adet yan kamera, dört adet aşağıya bakan kamera, IR ışık sensörleri, LiDAR ve iPhone’lardaki Face ID’ye de güç veren TrueDepth kamera sistemi yer alıyor.
Bunlar direkt olarak dışta olanlar. Ürünün içerisinde ise dört adet IR kamera ve LED ışık sensörleri bulunuyor. Bu donanımlar sayesinde biyometrik güvenlik için İris tarama yapabilen ve aynı zamanda ses, el ve göz hareketleriyle kontrol edilebilen ürün, dış kameralar ile üç boyutlu görüntüler kayıt altına alabiliyor. Modelin maliyetini artıran bir diğer unsur ise çift işlemci kullanımı oluyor. Apple Vision Pro gücünü esas olarak Apple imzalı “M2” işlemciden alıyor, başlıkta sırf sensör verileri için ayrıca bir Apple imzalı “R1” işlemciye yer veriliyor.
Yerleşik olarak yüksek kaliteli hoparlöre, kişilerin gözlerini simüle ederek gösteren dışa dönük ikinci ekrana, mikrofonlara ve harici bir bataryaya da sahip olan cihaz, yüksek kaliteli kafa bağlantı aparatları derken pazardaki birçok AR/VR başlıktan 3-4 kat daha yüksek bir parça maliyeti ortaya çıkarıyor. Bunun üstüne elbette Apple’ın yüksek ihtimalle diğer ürünlere oranla düşük tutulan kârı ekleniyor, buna ek olarak karma gerçeklik başlığı için çok ciddi içerik ve reklam kampanyaları da fiyatı artıran giderler arasına giriş yapıyor. Vision Pro, Apple için alandaki ilk çözüm olacak ancak tek olmayacak. Aktarıldığı kadarıyla firma önümüzdeki yıllarda pazara sunmak adına daha ucuz modeller üzerinde de çalışmalar yapıyor.