Elektrikli Porsche Macan için tasarım tanıtım öncesinde gösterildi
25 Ocak tarihinde resmi olarak lanse edilecek yani çok yakında tüm detayları netlik kazanacak elektrikli Porsche Macan için tasarım tanıtım öncesinde gösterildi.
Elektrikli Porsche Macan için tasarım şu aşamada sadece çizimler üzerinden karşımıza çıkarıldı. Çizim olmasına rağmen aracın ön ve arka yüzünü net şekilde gözler önüne seren görseller, SUV aracın özellikle önden dikkat çekeceğini gösteriyor. Sportif bir çizgisi olan modelin bundan önce ise yukarıdaki galerinin sonunda görebileceğiniz gerçek kokpiti gösterilmişti. İçinde üç farklı ekran bir araya getirilecek model, “artırılmış gerçeklik temelli HUD” sistemini de beraberinde getirecek. Spesifik olarak elektrikli otomobiller için geliştirilen özel bir platform üzerine kurulan Porsche Macan EV, bildiğimiz kadarıyla çift motorlu versiyonu ile 600 beygir güç ve tam 1.000 Nm tork üretecek. Model enerjisini ise 270 kilovatlık şarjı kaldırabilen 100 kilovat saatlik büyük bir bataryadan alacak. Henüz menzili bilinmeyen Macan EV, yüksek ihtimalle 2024 bitmeden önce Türkiye’de de satılacaktır.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Bundan önce yeni Porsche Taycan ile Nürburgring Nordschleife rekoru kırılması ses getirmişti. Halen tüm detaylar tam olarak belli değil ancak dört kapılı tamamen elektrikli sınıfta yeni Nürburgring Nordschleife rekoru artık aşağıdaki videoda izleyebileceğiniz Porsche Taycan modelinde yer alıyor. Yeşil Cehennem’i Lars Kern’in kontrolünde 7:07.55’lik bir süre ile dönen yeni ya da makyajlı Taycan, Taycan Turbo S’in 2022’deki rekorundan 26 saniye ve Tesla Model S Plaid’den ise 18 saniye daha hızlı bir tur dönmeyi başarmış durumda. Bundan önce dünyanın en güçlü tamamen elektrikli hiper otomobil modellerinden Rimac Nevera ile bir “Nordschleife” rekoru kırılmıştı. Nevera eğer daha önce görmediyseniz alandaki sınırları gerçek anlamda zorlayan bir seçenek. Tam 1.914 beygir güç üreten bu canavar, performans konusunda çıtayı oldukça yükseltiyor ve yollara çıkarıldığı ilk andan bu yana birçok farklı rekor kırıyor. Bu rekorlar arasında artık efsane pist Nordschleife’da elde edilen tur rekoru da bulunuyor.
Martin Kodrić tarafından kontrol edilen ve Michelin Cup2R lastikler üzerinde yol alan Nevera, dünyanın en zor pistini sadece 7:05.298 sürede tamamlamayı başardı. Bu tur zamanı, üretime alınan elektrikli araçlar arasındaki en iyi derece oldu, rekor direkt olarak 7:25.231 süreye sahip Tesla Model S Plaid modelinden alındı. Bu rekor turu için sayfanın altında izleyebileceğiniz videoyu paylaşan şirket, bu başarıyı ve kırılan diğer 20’den fazla rekoru kutlamak için, Nevera Time Attack Edition modelini de tanıtmıştı.
Porsche Macan EV yanında bu da ilginizi çekebilir: İddialı AR gözlük Xiaomi Wireless AR Glass Discovery Edition tanıtıldı
TEST | RACELOGIC | DEWESOFT |
---|---|---|
0-60 mph | 1.74 s | 1.74 s |
0 -100 km/s | 1.82 s | 1.81 s |
0-200 km/s | 4.42 s | 4.42 s |
0-300 km/s | 9.23 s | 9.22 s |
0-400 km/s | 21.32 s | 21.31 s |
100-200 km/s | 2.59 s | 2.59 s |
200-300 km/s | 4.81 s | 4.79 s |
200-250 km/s | 2.00 s | 2.00 s |
100-0 km/s (Mesafe) | 29.12 m | 28.96 m |
0-100-0 km/s | 4.03 s | 3.99 s |
0-200-0 km/s | 8.85 s | 8.86 s |
0-300-0 km/s | 15.68 s | 15.70 s |
0-400-0 km/s | 29.94 s | 29.93 s |
¼ mil | 8.26 s | 8.25 s |
1/8 mil | 5.46 s | 5.44 s |
½ mil | 12.82 s | 12.83 s |
Sabit-1 mil | 20.62 s | 20.59 s |
0-100 mph | 3.23 s | 3.21 s |
0-120 mph | 4.19 s | 4.19 s |
0-130 mph | 4.74 s | 4.75 s |
0-250 mph | 21.89 s | 21.86 s |
60-130 mph | 2.99 s | 2.99 s |
0-200 mph | 10.86 s | 10.86 s |