Dünyanın en çok otomobil satan firması olmayı sürdüren Toyota, yeni içten yanmalı motorlar geliştiriyor.
Toyota, yeni içten yanmalı motorlar geliştiriyor çünkü şirket elektrikli geleceğin tek çözüm olacağına inanmıyor. Bu konuda bir açıklama yapan eski Toyota CEO’su Akio Toyoda, “Elektrikli araçlara olan ihtiyaç aşırı abartılıyor.” diyor ve ekliyor: “Karbon nötrlüğüne giden yol temelde ülkelerin enerji üretim durumuna bağlı.” Toyoda bundan önce ise “Elektrikli araçlar yalnızca yüzde 30 pazar payına ulaşabilecek.” demesiyle gündemde ses getirmişti. Ünlü yönetici otomobil sektöründe sadece elektrikli araçların olduğu bir geleceği kabul etmiyor ve içten yanmalı modellerin hayatta kalması gerektiğini savunuyor. Daha temiz içten yanmalı motora sahip araçların üretilebileceğini sık sık dile getiren Toyoda, geçtiğimiz aylarda yaptığı açıklamasında, “BEV’ler (Bataryalı Elektrikli Araçlar) ne kadar ilerleme kaydederse kaydetsin, hibrit araçlar, yakıt hücreli elektrikli araçlar ve hidrojen motorlu araçların yine de otomotiv pazarının yüzde 70’ini oluşturacağına inandığını“ ifade etmişti. Yani elektrikli araçların yüzde 30’un üstünde bir pazar payı elde edemeyeceğini düşünen ünlü yöneticiye, birçok kişi hak vermişti çünkü elektrikli araçların geleceğine inanmayan milyonlar bulunuyordu.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Bundan önce 2024 üretim hedefini açıklayan Toyota, ucuz bir kompakt elektrikli otomobil modeli içinse kapıyı kapatmıştı. Burada aktarıldığı kadarıyla Japon üretici parça tedarikçilerine gönderdiği bildiride, yeni yıl üretim hedefi ve detaylarını duyurdu. Buna göre Toyota 2024 yılında küresel düzeyde toplamda 10,3 milyon araç üretmeyi etmeyi hedefliyor. Bu konuda, “Hedefin yakalanması halinde bu şimdiye kadar Toyota’nın küresel çapta yıllık en fazla araç üretimi olacak.” deniyor, marka bu aralar bir de üzücü “ucuz elektrikli araç” haberiyle ses getiriyor. Marka yaptığı açıklama kapsamında henüz ufak boyutlu ve çok düşük fiyatlı bir elektrikli otomobil üzerinde çalışmadıklarını belirtiyor. Yani firmadan yakında 20-25 bin dolar seviyesinde bir kompakt elektrikli gelmeyecek, firma bunu ancak batarya maliyetini ciddi seviyede düşürdüğü zaman gerçeğe dönüştürecek.