Volvo, Polestar tarafındaki hissesini ciddi seviye azaltıyor
Çin merkezli Geely çatısı altında yer alan Volvo firmasının desteğiyle doğan otomobil markası Polestar özelinde önemli bir adım atılıyor.
Volvo geçtiğimiz ay öğrendiğimiz kadarıyla dikkat çeken elektrikli araçlara imza atan Polestar’a artık yatırım yapmayacak. Firma bugün açıklandığı üzere Polestar tarafındaki hissesini de ciddi seviye azaltacak. Şirket bugün Polestar’daki hisselerinin yüzde 62,7’sini diğer hissedarlara dağıtarak elektrikli araç üreticisindeki payını yüzde 18’e düşüreceğini açıkladı. Daha önce aktarıldığı kadarıyla Volvo şu an Polestar’ın yüzde 48’ine sahip, Volvo CEO’su Jim Rowan Polestar’ın yönetim kurulunda yer alıyor ve her iki şirket de aynı teknolojiler ve platformları paylaşıyor. Verilen bilgiye göre yeni dönemde işler maddi ve yönetimsel açıdan değişecek ancak Volvo’nun Polestar’a teknolojik desteği aktif olarak sürecek.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Polestar’dan gelen en son araç eğer kaçırdıysanız Polestar 4 olmuştu. Fütüristik çizgileri üzerinden iddialı bir tasarıma sahip olan araç, ilk olarak arka cam taşımıyor olmasıyla dikkat çekiyor. Bunun yerine kamera kullanılıyor, bu durum birçok sürücüde ciddi bir alışma süreci gerektirecek gibi görünüyor.
Yine de dar bir arka cam yerine kamera kullanımı çoğu kişiye mantıklı gelirken, şimdilik üç farklı renkte görücüye çıkarılan araç sürpriz olmayacağı üzere farklı versiyonlara sahip. 102 kWh batarya paketi ile 600 km menzil vadeden “Long Range Single Motor” versiyonu, 272 beygir güç ve 343 Nm tork getiriyor. “Long Range Dual Motor” versiyonu, çift elektrik motoru ile toplam 544 beygir güç ve 686 Nm tork sunuyor.
Bu araç için açıklanan menzil ise 560 km seviyesinde yer alıyor. Menzil değerleri elbette yol şartlarına ve kullanıma bağlı olarak ciddi şekilde değişebiliyor. Çift motorlu versiyon için açıklanan 0-100 km/s değeri 3,8 saniyede yer alırken, tüm versiyonlar 200 kW DC ve 22 kW AC hızlı şarj desteğini taşıyor.
Kokpit alanında iki farklı büyük ekranın bir araya getirildiği araç, Geely’nin açık kaynaklı “Sustainable Experience Architecture” üzerine kuruluyor. Beş kişinin rahatlıkla yol alabileceği elektrikli otomobil, Polestar 3 gibi 12 kamera, 12 ultrasonik sensör ile bir radarın kullanıldığı, gücünü Nvidia’nın bilgi işlem platformundan alan gelişmiş bir sürücü destek sistemini merkeze alıyor.