Video tarafının en büyük ismi olmayı sürdüren YouTube, artık içerik üreticilerin ücretli abonelere özel Shorts’lar paylaşmasına imkan tanıyor.
Abonelere özel içeriklerin sayısını ciddi şekilde artıracak bu adım, genel olarak olumlu karşılanmış durumda. Bu konuda bir açıklama yapan YouTube, içerik üreticilerin paralı kullanıcılara / ücretli abonelere özel bu Shorts’ları kısa yapıdaki özel duyurular, anlık ürün indirimleri veya diğer sınırlı süreli fırsatları ya da haberleri paylaşmak için kullanabileceğini söylüyor. Dün firma tarafından yapılan paylaşıma göre YouTube platformundaki “Shorts” içerikler önemli bir gelir kaynağı olmaya başladı. YouTube Shorts içerikleri 1 Şubat 2023 itibarıyla YouTube İş Ortağı Programı’nın bir parçası halini almıştı. Bu adım sonrasında çok sayıda içerik üretici Shorts içeriklere ağırlık verdi, bunun etkisiyle gelinen son noktada ise İş Ortağı Programı’ndaki kanalların dörtte birinden fazlasının artık Shorts videolardan para kazandığını duyuruldu. Aktarıldığı kadarıyla YouTube’un bu programında 3 milyondan fazla içerik üretici yer alıyor, bu bağlamda yaklaşık 750 bin içerik üreticinin Shorts üzerinden para kazanmaya başladığı belirtiliyor. TikTok etkisiyle doğan Shorts içerikler resmi verilere göre giderek daha popüler hale geliyor. YouTube’a yüklenen Shorts’ların sayısı firmaya göre tam yüzde 50 oranında arttı, Shorts içerikler şu anda günlük ortalama 70 milyardan fazla görüntüleme alıyor.