Markanın alandaki ilk çözümü olan, tamamen elektrikli otomobil modeli Xiaomi SU7 için bu sefer bir video gündeme geldi.
Xiaomi SU7 elektrikli otomobil modeli, geçtiğimiz hafta Çin’de düzenlenen etkinlik kapsamında verilen bilgiye göre yaklaşık 30 bin dolarlık bir başlangıç fiyatına sahip. Aracın SU7 Pro versiyonu için 34 bin doların, SU7 Max versiyonu içinse 42 bin doların gözden çıkarılması gerekiyor. Peki bu araç nasıl üretiliyor? Bunu hemen aşağıdaki video güzel şekilde gözler önüne seriyor. Şu an Çin merkezli tek bir fabrikada üretilen araç, rakiplerde de olduğu gibi ağırlıklı olarak fabrikadaki dev alüminyum pres makineleri ve üretim robotları ile hayat buluyor. Geçtiğimiz hafta içinde öğrendiğimiz kadarıyla aracın sipariş sayısı şimdiden 100 bini geçmiş durumda ve bu sayı sürekli olarak artıyor. Elbette bu yüksek talebin bir olumsuz yanı da bulunuyor. Aktarıldığı kadarıyla SU7 ve SU7 Pro sürümleri için firma 18 ila 21 hafta arasında bir teslim tarihi veriyor, SU7 Max özelinde süre aralığı tam 30 haftaya kadar çıkıyor.
🇨🇳🤖🚗The production process of Xiaomi's first electric car SU7 sedan in the Hyperfactory – mass production master class
There are almost no people involved in the assembly process. pic.twitter.com/n3E8LKCnZZ
— Hawkeye1812Z (@Hawkeye1745) April 4, 2024
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Firmanın ilk aracı teknik olarak bakarsak 400V temelli ve arkadan itişli standart sürümünde 73.6 kWh BYD Blade batarya üzerine kuruluyor, 700 km CLTC menzili açıklanıyor, 299 beygir güç ile 400 Nm tork getiriyor ve 0’dan 100 km/s hıza 5.28 saniyede çıkabiliyor. Bu versiyon 210 km/s hıza ulaşabiliyor ve uygun şartlar altında yüzde 10 ile 80 arasını 25 dakikada doldurabiliyor.
SU7, 400V temelli ve arkadan itişli Pro sürümünde 94.3 kWh CATL Shenxing batarya üzerine kuruluyor, 830 km CLTC menzili açıklanıyor, 299 beygir güç ile 400 Nm tork getiriyor ve 0’dan 100 km/s hıza 5.70 saniyede çıkabiliyor. Bu versiyon da 210 km/s hıza ulaşabiliyor ve uygun şartlar altında yüzde 10 ile 80 arasını 30 dakikada doldurabiliyor.
Model 800V temelli ve dört çeker Max sürümünde 101 kWh CATL Qilin batarya üzerine kuruluyor, 800 km CLTC menzili açıklanıyor, 673 beygir güç ile 838 Nm tork getiriyor ve 0’dan 100 km/s hıza 2.78 saniyede çıkabiliyor. Bu versiyon 265 km/s hıza ulaşabiliyor ve uygun şartlar altında yüzde 10 ile 80 arasını 19 dakikada doldurabiliyor.