Yeni Volkswagen Tiguan, Türkiye’de 2 milyon 35 bin TL başlangıç fiyatıyla satışa sunuldu
Yeni Volkswagen Tiguan, bugün şirket tarafından yapılan resmi açıklamaya göre 2 milyon 35 bin TL’den satışa sunuldu.
Yeni Volkswagen Tiguan ve başlayan Türkiye macerası için yapılan resmi açıklama tam olarak şöyle oldu: “Pazara sunulduğu 2007’den bu yana 7.6 milyonun üzerindeki satış adediyle, 2018’den günümüze kadar Volkswagen’in dünyada en çok satan modeli olan Tiguan, üçüncü nesli ile artık daha premium, daha teknolojik… İleri teknolojileri, mükemmele yakın aerodinamik tasarımı ve verimliliğiyle dikkat çeken yeni Tiguan, 15 Nisan tarihi itibariyle Volkswagen showroomlarında yerini aldı. Türkiye’de 1.5 eTSI 150 PS DSG hafif hibrit turbo benzinli ve 2.0 TDI SCR 193 PS 4M DSG turbo dizel motor seçenekleriyle satışa sunulan yeni Tiguan, 2.035.000 TL’den başlayan tavsiye edilen anahtar teslim fiyatıyla satın alınabilecek.” Araç için aynı zamanda şunlar da paylaşıldı: “Yeni Tiguan eTSI teknolojisiyle hiç olmadığı kadar verimli… 48 Volt hafif hibrit sistem (eTSI), Golf’ten ve Yeni Passat’tan sonra Yeni Tiguan’da da karşımıza çıkıyor ve 1.5 litre hacmindeki motor 150 PS güç üretiyor. eTSI teknolojisi sayesinde kinetik enerji elektrik enerjisine dönüştürülmekte ve ön yolcu koltuğunun altında bulunan Li-ion batarya şarj edilmektedir. Güç aktarma organlarının kalbini oluşturan 1.5 eTSI EVO2 motor, Gelişmiş Aktif Silindir Yönetimi (ACTplus) ile donatılmıştır. ACTplus ile, dört silindirden ikisi motorun çalışma gereksinimine göre mümkün olduğunca sık olarak kapatılır. İlk 1.5 TSI ACT nesline kıyasla, silindirlerin açılıp kapanma süresi ve sarsıntısı, mükemmeli garanti edecek şekilde iyileştirilmiştir. 48 V mimari ile tasarlanan eTSI teknolojisi, kompakt bir batarya ile elektrik motorun çalışmasını sağlıyor.
Hafif hibrit teknolojisinin bulunmadığı 12 V elektrik mimarisinde tasarlanan araçlarla karşılaştırıldığında, 48 V mimari, frenleme sırasında önemli ölçüde daha fazla enerjinin geri kazanılmasını sağlıyor. 48 V lityum iyon bataryada depolanan enerji, kayışlı marş jeneratörünü çalıştırmak ve DC/DC dönüştürücü aracılığıyla aracın 12V elektrik sisteminin desteklenmesi için kullanılıyor. Su soğutmalı kayışlı marş jeneratörü, alternatör ve marş görevini üstleniyor.
Ayrıca sıfırdan kalkış esnasında ve anlık ekstra güce ihtiyaç duyulan zamanlarda, herhangi bir gecikme olmadan 14 kW güç ve 56 Nm ekstra tork desteği sunan kompakt bir elektrik motoru olarak da çalışıyor. Hafif hibrit teknolojine sahip eTSI sistemi, sürücü ayağını gaz pedalından kaldırdığında benzinli motorun tamamen kapatılmasını mümkün kılarak mekanik sürtünmeyi azaltıyor. Sonuç olarak, 0.5 litre/100 km’ye varan daha az yakıt tüketimi sağlanabiliyor.”