reklamı kapat

POPÜLER

Citroen

Çift kafalı Citroen Jumper / Relay satılması çok dikkat çekti

Çift kafalı Citroen Jumper / Relay satılması çok dikkat çekti. Bu durum ilk bakışta çok saçma görünüyor ancak mantıklı bir amacı bulunuyor.

Çift kafalı Citroen Jumper / Relay, yurt dışında direkt olarak firmadan satın alınabilen bir “Back to Back” opsiyonu ve yukarıda da dediğimiz gibi mantıklı bir amacı bulunuyor. Bu opsiyon direkt olarak normal arka bölüme ihtiyacı olmayan üçüncü parti karavan, kurtarma aracı veya özel başka amaçları olan modeller üreten firmalara sunuluyor. Tek olarak yol alabilen iki kafa birbirine bağlanarak tek araçlık yerde iki farklı araç taşınabiliyor, bunun lojistik konusunda ciddi bir kolaylığı ve maddi avantajı oluyor. Bu yapıda araç önden çekişli olduğu için çıkarılacak bir şaft bulunmuyor, bağlanacak özel kasanın arka lambaları içinse ek bir kablo tesisatı veriliyor. Hem Citroen hem de üçüncü parti üreticilerin işine gelen bu altyapı, söylendiği kadarıyla ilk defa uygulanmıyor.

Citroen bizim gündemimize bundan önce elektrikli modellerinde 2024 hedefini büyütmesiyle gelmişti. Bu konuda bir açıklama yapan firma şunları aktarmıştı: “Mobilite dünyasının her alanında, herkes için ulaşılabilir modeller sunan Citroën, Türkiye pazarındaki performansını yükseltmeye devam ediyor. 2023’te satışlarını, bir önceki yıla göre 2’ye katlayan marka, pazara sunduğu elektrikli modelleriyle öne çıkmayı başardı. Geçtiğimiz yılı 2 bin adede yakın elektrikli satışıyla tamamlayan Citroën Türkiye, Citroën dünyası içerisinde Fransa ve Almanya’nın ardından en fazla elektrikli modelin satıldığı 3’üncü ülke oldu.

C4 ve C4 X modellerinin elektrikli versiyonları olan ë-C4 ve ë-C4 X’i pazara sunduklarını söyleyen Citroën Türkiye Genel Müdürü Selen Alkım, “İki modelle toplamda 2 bin adede yakın satış gerçekleştirdik. 2023 yılında toplam C4 satışlarımızın yüzde 15’i ë-C4, C4 X satışlarımızın ise yüzde 10’u ë-C4 X oldu. Kısa sürede elde ettiğimiz bu başarılı sonuçlar bizi Avrupa’da en çok elektrikli model satılan Citroën pazarlarında 3’üncülüğe taşıdı. Geçtiğimiz yıl ë-C4 X ise Avrupa’da en fazla Türkiye’de satıldı ve bizi lider konuma yükseltti” demişti.

2024’ün Citroën Türkiye için elektrikli araçta çok önemli bir yıl olacağını vurgulayan Selen Alkım, “2024 için hedef büyüttük. Yıl içinde satışa sunacağımız yeni ë-C3 ile elektrikli ürün gamımızı genişletmiş olacağız. Mevcut araçlarımıza ë-C3’ün eklenmesiyle 2024 yılında elektrikli araçların binek modellerimizdeki satış payının yüzde 25’e ulaşmasını hedefliyoruz. Yeni ë-C3’ün de, C3 satışlarının yüzde 50’sini oluşturacak. Ayrıca hali hazırda 2024 yılında satışa sunduğumuz C5 Aircross’un hibrit modeliyle birlikte de marka olarak elektrikli araç atağımızı destekliyoruz” diye konuşmuştu.

Citroen Türkiye yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X

İLGİLİ HABERLER