Dünyanın en büyük video platformu konumunda bulunan YouTube, platform içi oyun altyapısını bugün genel olarak kullanıma sundu.
YouTube, kullanıcıların platform içinde daha fazla vakit geçirmesini istiyor, bu konudaki en son çalışmalar arasında ise oyunlar yer alıyor. Yurt dışında ve Türkiye’de uzun süredir Premium aboneleri tarafından denenebilen sistem, bugün itibarıyla çok sayıda ülkede geniş çaplı şekilde aktif edilmeye başlandı. Artık burada görebileceğiniz 75’den fazla oyuna ev sahipliği yapan altyapı, sadece temel seviye tarayıcı oyunlarıyla geliyor. YouTube tarafından sunulan oyunlar arasında Angry Birds Showdown, Words of Wonders, Cut the Rope, Tomb of the Mask ve Trivia Crack yer alırken, süreç servisin mobil uygulamalarını da kapsıyor. Platform bundan önce reklam engelleyici adımıyla ses getirmişti. YouTube, bir süredir web sürümünde reklam engelleyicilere karşı bir savaş veriyor. Hem kendisinin hem de içerik üreticilerin ana gelir kaynağı reklamlar olduğundan başlatılan savaş için, dün yeni bir adım daha gündeme gelmişti. Çok sayıda kullanıcının aktardığına göre YouTube, reklam engelleyici kullanan kişilerin açtığı videoları en sona atmaya/sarmaya başladı.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Yani platform yüklü bir reklam engelleyici algılarsa açılan videoyu izlettirmiyor, direkt olarak en son atıyor. Şirketin reklam engelleyici mücadelesi geçtiğimiz aylarda da üçüncü parti uygulamalara genişletilmişti. Bu yüzden yerleşik olarak reklam engelleyici taşıyan üçüncü parti YouTube uygulamalarında düzgün bir deneyim elde edilememeye başlandı. Şirket yaptığı açıklamada bu uygulamaları kullanan kişilerin, reklam engelleme altyapısı açıksa arabelleğe alma ya da başka bir deyişle video yükleme sorunlarıyla karşılaşabileceğini veya “İçerik bu uygulamada kullanılamıyor” şeklinde bir hata mesajı görebileceğini aktardı.
YouTube oyun adımları bu da ilginizi çekebilir: Vivo X Flip katlanabilir telefon modeli