Lexus RZ 450e Türkiye’de 3 milyon 950 bin TL’den satışa çıktı. Lexus, Türkiye’deki ürün gamını genişletmeye devam ediyor.
Fiyatıyla çok kısıtlı bir kitleye odaklanan Lexus RZ 450e, “E-CVT” şanzıman üzerine kuruluyor ve 230 Kw / 313 HP motor gücüne sahip. 400 km’lik bir menzil verisi açıklanan araç için marka kendisi şu özeti geçiyor: “Tamamen elektrikli RZ 450e, heyecan verici ‘spindle gövde’ tasarımı ve öncü teknolojileriyle tamamen yeni bir model. Takumi Ustaları’nın elinden çıkan direksiyon sadece size özelmiş gibi hissettiriyor. RZ’nin yere yakın ağırlık merkezinin, yüksek rijitliğinin ve öncü DIRECT4 sürüş sisteminin getirdiği heyecan verici hızlanmayı ve performansı deneyimleyin. 400 kilometre menzil sunan RZ, 30 dakikada hızlı şarj imkanı sağlarken sınıfının öncüsü batarya ömrü ve verimliliğiyle de öne çıkıyor.” Türkiye pazarına geçtiğimiz ay da LBX modeli de gelmişti. LBX’in “Elegant” donanımı 2 milyon 290 bin TL, “Emotion” donanımı 2 milyon 390 bin TL, “Relax” donanımı 2 milyon 575 bin TL, “Cool” donanımı ise 2 milyon 650 bin TL satış fiyatına sahipti. Peki bu araç neler sunuyordu? Lexus’un GA-B global mimari platformu üzerine yapılan ilk modeli niteliğinde olan LBX bu dinamiğini doğrudan Toyota’dan alıyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Otomobilin kaputunun altında yeni nesil kendi kendini şarj eden 1.5 litrelik üç silindirli motoru içeren hibrit sistem standart olarak sunuluyor. Verimliliği artırmak adına yeniden tasarlanan ve daha kompakt hale getirilen tam hibrit sistem, 136 beygir maksimum güç ve 185 Nm maksimum tork üretiyor. Daha kompakt yeni E-CVT şanzımanla eşleştirilen LBX modelinde yer alan yeni iki kutuplu nikel-metal hidrit batarya, hızlanmalar sırasında daha fazla elektrik motoru gücünün elde edilmesini sağlarken tam elektrikli sürüş kapasitesini de artırıyor.
LBX cephesinde en dikkat çekici noktalardan birisi de arka aksa entegre edilen ek elektrik motoruyla Lexus E-Four dört çeker sürüş seçeneğinin sunulması. Hızlanırken, viraj alırken ve düşük tutunmanın olduğu zeminlerde sürüş yaparken sistem gücü otomatik olarak arka tekerleklere aktararak aracın dengesini korumasını sağlıyor. Tüm parçaların bir araya gelmesiyle birlikte modelin 0-100 km/s hızlanmasını 9.2 saniyede gerçekleştirebildiği de belirtilenler arasında.