Tamamen elektrikli yarış aracı Lotus Evija X, efsane Nürburgring Nordschleife pistine çıkarıldı ve en hızlı dördüncü model oldu.
Lotus Evija üzerine kurulan Lotus Evija X, taşıdığı dört farklı elektrik motoruyla tam 2.011 beygir güç ve 1.704 Nm tork üreten bir canavar konumunda. Nurburgring Nordschleife pistine Dirk Müller tarafından çıkarılan özel yarış aracı, elde ettiği 6:24.047 süreyle pistin belirli bir kategorideki en hızlı dördüncü modeli oldu. Ring’in en hızlı ikinci tamamen elektrikli aracı olan Evija X, Mercedes AMG-One’ın 2022’de kaydedilen 6:35.183‘lük zamanını geride bıraktı. Araç ile atılan Nordschleife turu yukarıdaki videoda gözler önüne serildi. Nürburgring Nordschleife pistine daha önce tamamen elektrikli yerli SUV modeli Togg T10x çıkarılmıştı. Nordschleife pistini seviyorsanız büyük ihtimalle Misha Charoudin’i de tanıyorsunuzdur. Uzun yıllardır pis üstünden yüzlerce farklı sürüş videosu paylaşan ve yeşil cehennem hakkında bilgilendirici içerikler üreten Charoudin, bu sefer kişisel kanalında Nordschleife pistine götürülen Togg T10X ile yaptığı test sürüşünün videosunu paylaştı.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Tura Nordschleife üstünde çok sayıda zaferi bulunan profesyonel yarış sürücüsü Emir Aşarı ile birlikte çıkan Charoudin, T10X’ten genel olarak memnun kalmış gibi görünüyor. Yağmurlu tur kapsamında gösterdiği mekanik yol tutuşu, performansı ve frenleri beğenilen büyük elektrikli, yüksek ihtimalle bu yıl bitmeden önce Türkiye dışına da çıkarılacak ve ilk olarak Almanya merkezli satılmaya da başlanacak. Bu arada Togg T10X için çift elektrik motorlu yani dört çeker bir versiyon da yolda bulunuyor. Bu versiyon için halen tarih yok ancak 2024’ün es geçilmeyeceği düşünülüyor.