Dünyanın en çok kullanılan sosyal medya ağlarından olmayı sürdüren Instagram, önemli bir ortak hesap altyapısı geliştiriyor.
Alessandro Paluzzi tarafından bulunduğu kadarıyla yakında kişiler hesaplarını yönetmesi için üç farklı kişi atayabilecek. Bu altyapı sayesinde bir Instagram hesabını, hesap sahibiyle birlikte toplam dört farklı kişi aynı anda yönetebilecek. Parola paylaşımı gerektirmeyen altyapıda, seçilen kişiler yeni paylaşım yapabilecek ya da mesajlara erişim sağlayabilecek. Büyük hesapların yönetimini kolaylaştırmak adına güzel görünen özellikte, bazı güvenlik önlemleri de olacak. Örneğin davet ettiğiniz kişiler hesabınızı devre dışı bırakamayacak ya da isminizi ve parolanızı değiştiremeyecek. Platform için elbette başka adımlar da atılıyor. Örneğin Instagram kullanıcıları yakında sadece yakın arkadaş olarak belirledikleri kişilerin görebileceği özel canlı yayınlar açabilecek. Yakın arkadaş olarak belirlenen kişilerin görebildiği hikayeler sisteminin ardından atılan bu canlı yayın adımı, büyük ihtimalle kısa sürede yüksek kullanıcı sayısına ulaşacak. Bu yeni canlı yayın özelliğin herkese açılması biraz zaman alacak.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Yine Alessandro Paluzzi tarafından bulunduğu kadarıyla Instagram hikayeleri yakında eş zamanlı olarak WhatsApp’a da atılabilecek. Hesap bağlantısı yapıldıysa, bu özellik sayesinde Instagram’da paylaşılan bir hikaye, aynı anda WhatsApp’a da gidecek. Birçok kişiye zaman kazandıracak bu özellik, uzun zamandır Facebook desteğine sahipti. Buna ek olarak, Instagram gelen kutunuzu özelleştirmenize olanak tanıyan bir klasör yönetim altyapısı üzerinde de çalışıyor. Ayrıca profiller için bir “Takma Adlar” bölümü de yolda bulunuyor.
Instagram daha önce “Ad Breaks” adı verilen tartışmalı bir reklam formatı ile gündeme gelmişti. Geçilemeyen reklamları içeren bu yeni format, şu an sadece bazı kullanıcılar üzerinde test ediliyor. Test sürecine dahil olan kişilerin genel olarak hiç hoşuna gitmeyen bu format, özellikle “geçilemeyen” yapısı nedeniyle büyük eleştiri topluyor. Test edenler tarafından akış deneyimi ciddi şekilde bozduğu aktarılan “Ad Breaks”, gelen yorumlara bakılırsa birçok kişinin platformu kullanmayı bırakmasına neden olabilir.