Reklamlar üzerinden devasa gelirler elde eden Google ve Meta’nın gençleri hedefleyen reklamlar için iş birliği yaptığı söyleniyor.
Financial Times tarafından görülen belgelere göre Google ve Meta’nın ortak reklam projesi spesifik olarak 13 ila 17 yaş arasındaki gençlere odaklanmış. YouTube’daki Instagram’ı özendiren ya da öne çıkaran reklamları merkeze alan bu reklam projesi, iddiaya göre kurallara aykırı olduğu bilindiği halde gizli olarak yürütülmüş. Google aslında 18 yaşın altındaki kullanıcılar için yaşa dayalı reklam hedeflemeyi yıllar önce engellemişti. Buna rağmen sürece devam ettiği söylenen internet devi, söylendiği kadarıyla The Times’ın temasa geçmesinin ardından bu gizli reklam projesini iptal etmiş. Şirket bu konuda The Times’a, “Reklamların 18 yaşından küçüklere yönelik olarak kişiselleştirilmesini yasaklıyoruz, nokta!” dediği söyleniyor. Meta en son seslerini kullanmak için Hollywood ünlülerine milyonlarca dolar teklif ediyor haberiyle gündeme gelmişti Son dönemde üretken yapay zeka sistemlerine büyük yatırımlar yapan Meta, “Meta AI” sistemi için aralarında Awkwafina, Judi Dench ve Keegan-Michael Key’in de olduğu çok sayıda Hollywood ünlüsüyle görüşmeler yapıyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Aktarıldığı kadarıyla bu görüşmelerin arkasında Meta’nın yapay zeka destekli sesli asistanlarına yeni sesler kazandırmak yer alıyor. Bu konuda bir haber paylaşan Bloomberg, şirket ile ünlü isimler arasındaki müzakerelerin birçok kez başlayıp durduğunu çünkü her iki tarafın da kullanım koşulları konusunda anlaşamadığını belirtiyor. Tarafların şu aşamada bir zaman sınırı üzerinde anlaştığı aktarılıyor. Buna göre Meta kaydettiği sesi yalnızca belirli bir süre boyunca kullanabilecek. Habere göre Hollywood ünlüleriyle yapılan anlaşmalar, sözleşmeler sona erdiğinde yenilenebilir veya uzatılabilir olacak.