Şirket tarafından yapılan açıklamaya göre yeni nesil Mercedes-Benz S-Class için tamamen elektrikli bir versiyon da sunulacak.
Mercedes CEO’su Ola Källenius’un açıklamasına göre yeni nesil Mercedes-Benz S-Class, içten yanmalı motora sahip versiyonuyla ya da tamamen elektrikli versiyonuyla satın alınabilecek. Yeni S-Class çıktıktan sonra tamamen elektrikli EQS’i emekliye ayıracak gibi görünen Mercedes, elektrikli S-Class’ı “MB.EA Large” mimarisi üzerine kurabilir. Lüks sınıfın en önemlilerinden olan S-Class geçtiğimiz hafta da gündeme gelmişti. Çıkan haberlere göre S-Class araçların satışları küresel olarak beklentilerin altında kaldı. Şirketin bu nedenle Almanya’nın Sindelfingen kentindeki Factory 56’daki üretimi azalttığı aktarıldı. Automobilwoche’nin haberine göre bu fabrika, dört yıl önce açıldığından bu yana ilk kez tek vardiya çalışmaya başlıyor. Şirketin ilk çeyrekte yüzde 37’lik bir düşüşle 16.900 adet lüks S-Class teslim ettiği (bunun içinde AMG ve Maybach versiyonları da yer alıyor) belirtiliyor. Şirket ikinci çeyrek için spesifik bir S-Class satış verisi ise paylaşmıyor. Ancak S-Class, EQS, EQS SUV ve GLS serisi araçlarda yüzde 23’lük (33.400 araç satılmış) bir düşüş görüldüğü aktarılıyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Bundan önce Mercedes-Benz EQC modelinin 2023’ün ikinci çeyreğinde üretimden kaldırıldığı ortaya çıkmıştı. Bu sürpriz oldu çünkü neredeyse kimse aracın mevcut formuyla emekliye ayrıldığını bilmiyordu. 2021 yılında yollara çıkarılan tamamen elektrikli SUV modeli Mercedes-Benz EQC, şirketin elektrikli kategorideki ses getiren araçlarından olmuştu. Bu arada ortaya çıkan duruma rağmen EQC rozetinin öldürülmeyeceği aktarılıyor. Söylendiği kadarıyla yeni nesil EQC modeli, “sedan” gövde tipini benimseyecek ve “Modular Mercedes Architecture” mimarisi üzerine kurulacak. Yeni EQC bazı tahminlere göre 2026 yılında yollara çıkarılacak.
Şu anda çok sayıda elektrikli araç satan ve satmaya da devam edecek olan Mercedes-Benz, buna karşın içten yanmalı araçları tarihe gömmeyecek. Tüketicilere hem içten yanmalı motora sahip araçlar hem de elektrikli modeller sunmak isteyen şirket, bu doğrultuda içten yanmalı motor yatırımlarını yeniden ciddi seviyede artırdıklarını aktardı. 2030 yılında dahi içten yanmalı motora sahip araçlar satmaya devam edecek dev üretici, şu anda birçok rakibi gibi odağını elektrik desteğine sahip benzinli araçlara veriyor. Şu anda en büyük talebin hibrit sistemlere olduğunu iyi bilen şirket, buna karşın tamamen elektrikli araçlarını rekabetçi tutmak istiyor. Mercedes’in sadece binek otomobil bölümü için bu yıl 14 milyar euro harcayacağı belirtiliyor.