reklamı kapat

POPÜLER

TikTok

TikTok, otomatik performans çözümü olan Smart +’ı Türkiye’de ve dünya çapında duyurdu

Son yılların en popüler sosyal medya platformu TikTok, otomatik performans çözümü olan Smart +’ı Türkiye’de ve dünya çapında duyurdu.

Bu konuda firmadan yapılan açıklamada şunlar aktarıldı: “Bu yenilikçi reklam çözümü, Türkiye’deki markaların reklam süreçlerini hedefleme, teklif verme ve yaratıcı içerik oluşturma gibi aşamalarını optimize etmelerine yardımcı olarak, gerçek iş sonuçlarını en üst düzeye çıkarmalarına yardımcı olmayı hedefliyor. Son beş yılda TikTok, 1 milyardan fazla kullanıcıya sahip küresel bir eğlence platformu haline gelerek, markalar için topluluklarıyla özgün şekilde etkileşim kurmalarını sağlayan, keşiflerin iş sonuçlarına dönüştüğü bir mecra haline geldi. İnsanlar TikTok ‘a eğlenmek, yeni ürünler ve trendler keşfederek ayrılmak için geliyor. TikTok’ta içerikleri izleyen kullanıcıların yüzde 61’i TikTok’ta bir içerik gördükten sonra bunu bir satın alma eylemine dönüştürüyor. İnsanlar TikTok deneyimlerinin sonucu olarak gerçek aksiyonlar alıyor. Platform bu hafta, artık Türkiye’de ve uluslararası alanda mevcut olan yepyeni bir reklam çözümü olan Smart +’ı tanıttı. Smart +, markaların TikTok’un tüm gücünden yararlanmasına, reklamlarını geliştirmesine ve doğru reklamı en iyi performansla doğru kişiye sunmasına yardımcı olacak.”

Smart+, performans reklamcılığını hedefleme, teklif verme ve yaratıcı süreçler boyunca otomatikleştirmeyi sağlayan yeni bir performans çözümüdür. Bu çözümle  reklam verenler sadece, bütçelerini ve hedeflerini belirlerler ve Smart + otomatik olarak en iyi yaratıcı öğeyi oluşturur veya seçer, doğru hedef kitleyi belirler, en iyi reklamı, doğru zamanda doğru müşterinin önüne koyar.  Smart +, TikTok ‘ta içerik geliştirmeyi, yaratıcılığı ve üretkenliği ölçeklendiren; senaryo yazmaktan video üretmeye kadar tüm süreçleri optimize ederek verimli hale getiren,  üretken yapay zeka  destekli bir yaratıcı çözüm paketi olan TikTok Symphony’yi kullanır.

Smart+, reklam satın alma sürecini basitleştirirken, iş sonuçlarını üç farklı kampanya hedefiyle  maksimize ediyor:

  • -Smart+ Web Kampanyaları: Web sitelerine trafik çekerek alt seviye işlemleri (satış gibi) artırıyor.
  • -Smart+ Katalog Reklamları: Kullanıcıların ilgi alanlarına ve eylemlerine dayalı olarak ilgili ürün önerileri sunarak dönüşüm sağlıyor.
  • -Smart+ Uygulama Kampanyaları: TikTok’un keşif gücünden faydalanarak uygulama indirmelerini ve dönüşümleri artırıyor.
  • -Smart+ Aday Müşteri Yaratma Kampanyaları: Katılımcı kitleleri, yeni nesil aday müşteri yaratma çözümlerini kullanarak kullanıcıları yüksek değerli müşterilere dönüştürüyor.

Türkiye’de birçok marka, Smart+’ı test etmeye başladı ve önemli başarılar elde etti. Bunun en önemli örneklerinden biri Türkiye merkezli e-ticaret platformu olan Trendyol’un, Körfez bölgesinde hızla büyüyen dijital pazarlarda performansını artırmak ve satışlarını desteklemek için TikTok’la yaptığı iş birliği oldu. Bu iş birliğiyle Trendyol, dijital  varlığını optimize etmek için daha geniş, teknolojiyi yakından takip eden bir kitleye ilgi çekici ve etkileşimi artırıcı reklamlar sunarken, reklam harcaması getirisini (ROAS) en üst düzeye çıkarmaya odaklandı.

Trendyol, maksimum performans verimliliği sağlamak için Smart + teknolojisinden yararlandı. Full-funnel stratejisine odaklanan Trendyol, Körfez bölgesinde e-ticaret’e olan talebin artış gösterdiği yüksek alışveriş sezonlarında   marka bilinirliğini artırmak için yola çıktı. Smart + ile performans odaklı en iyi uygulamalarını tek bir uyumlu, yüksek verimli kampanyaya sorunsuz bir şekilde entegre eden Trendyol,   müşteri deneyimini artırıcı tüm çabaların optimize edilmesini sağladı.

TikTok’un gelişmiş yapay zeka araçları, Trendyol’un yaratıcı içeriklerini hızla geliştirmesine olanak tanıdı ve böylece hem üretim maliyetleri azaldı hem de tüketicilerin sürekli aynı veya benzer reklam içeriklerine maruz kalmalarının önüne geçildi. Smart +, bütçeleri otomatik olarak en iyi performans gösteren reklam öğelerine aktararak, kampanya etkinliğinin  iyileştirilmesini sağladi. Ayni zamanda  kampanya yönetimini de kolaylaştırarak, pazarlama alanında çalışan ekiplerin günlük operasyonlardan ziyade stratejik büyümeye daha fazla odaklanmalarına olanak sağladı. 

Smart+ ile otomatikleştirilen kampanyalar sonucunda Trendyol, yüzde 21 daha düşük müşteri edinim maliyeti (CPA), yüzde 26 dönüşüm oranı artışı ve yüzde 89 reklam harcama getirisi artışı (ROAS) elde etti. Bu veriler, TikTok’un hedefleme ve optimizasyon gücünün Türk markaları için sunduğu büyük fırsatları ortaya koyuyor.”

TikTok Türkiye İş Birlikleri Yöneticisi Barış Aldanmaz konuyla ilgili olarak, “TikTok pazarlamanın geleceğini inşa ediyor. Reklam veren iş ortaklarımızı dinliyor, öğreniyor ve performans odaklı çözümler geliştiriyoruz. TikTok, kültür, keşif ve ticaretin buluştuğu eşsiz bir ekosistem. Yeni çözümlerimizle, Türkiye’deki markaların TikTok topluluklarıyla daha güçlü etkileşimler kurmalarını ve başarılı iş sonuçlarına ulaşmalarını sağlamak istiyoruz.” dedi.

TikTok gelişmesi yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X