reklamı kapat

POPÜLER

Xiaomi SU7 Ultra prototipi

Yasal olarak yola çıkarılabilecek Xiaomi SU7 Ultra, 29 Ekim’de tanıtılacak

Yasal olarak yola çıkarılabilecek Xiaomi SU7 Ultra, yapılan resmi açıklamaya göre 29 Ekim’de tanıtılacak.

Geçtiğimiz aylarda Çin’de düzenlenen etkinlikte karşımıza Xiaomi SU7 Ultra prototipi çıkarılmıştı. Yarış odaklı tasarlanan bu tamamen elektrikli araçla yakında efsane Nürburgring Nordschleife pistinde bir rekor denemesi yapılacak. İki adet HyperEngine V8s isimli elektrik motoruyla donatılan araç, toplamda 1.548 beygir güç üretiyor. 0’dan 100 km/s hıza sadece 1,97 saniyede çıkabilen, 300 km/s hıza ulaşması ise 15 saniye alan SU7 Ultra prototipi, maksimumda 350 km/s hızı görebiliyor. Dışındaki tüm gövde panelleri karbon fiberden üretilen araç, 1.900 kg ağırlığında ve 2.145 kg kadar yer basma kuvveti üretebiliyor. Batarya güç çıkışı 1.330 kW olarak açıklanan iddialı model, arkasında devasa bir karbon fiber rüzgarlık taşıyor. Aerodinamik olarak temel aldığı SU7’den çok daha agresif olan model, bir ticari versiyona da sahip olacak ve bu versiyon yeni doğrulamaya göre 29 Ekim’de görücüye çıkarılacak. 2025’in ilk yarısında satışa sunulacağı aktarılan bu modelde, iddiaya göre karbon fiber gövde olmayacak ve büyük ihtimalle devasa rüzgarlığa da yer verilmeyecek. 50 bin dolar seviyesinde bir fiyata sahip olacağı aktarılan araç, üst sınıfta fiyat-performans konusunda çok iddialı olabilir.

Halen sadece Çin’de satılan Xiaomi SU7 elektrikli otomobil modeli, teknik olarak bakarsak 400V temelli ve arkadan itişli standart sürümünde 73.6 kWh BYD Blade batarya üzerine kuruluyor, 700 km CLTC menzili açıklanıyor, 299 beygir güç ile 400 Nm tork getiriyor ve 0’dan 100 km/s hıza 5.28 saniyede çıkabiliyor. Bu versiyon 210 km/s hıza ulaşabiliyor ve uygun şartlar altında yüzde 10 ile 80 arasını 25 dakikada doldurabiliyor. SU7, 400V temelli ve arkadan itişli Pro sürümünde 94.3 kWh CATL Shenxing batarya üzerine kuruluyor, 830 km CLTC menzili açıklanıyor, 299 beygir güç ile 400 Nm tork getiriyor ve 0’dan 100 km/s hıza 5.70 saniyede çıkabiliyor.

Bu versiyon da 210 km/s hıza ulaşabiliyor ve uygun şartlar altında yüzde 10 ile 80 arasını 30 dakikada doldurabiliyor. Model 800V temelli ve dört çeker Max sürümünde 101 kWh CATL Qilin batarya üzerine kuruluyor, 800 km CLTC menzili açıklanıyor, 673 beygir güç ile 838 Nm tork getiriyor ve 0’dan 100 km/s hıza 2.78 saniyede çıkabiliyor. Bu versiyon 265 km/s hıza ulaşabiliyor ve uygun şartlar altında yüzde 10 ile 80 arasını 19 dakikada doldurabiliyor.

Xiaomi SU7 Ultrayanında bu da ilginizi çekebilir: Vivo X Flip katlanabilir telefon modeli