Alışveriş devi Amazon, üretken yapay zekadan güç alan yeni Prime Video özelliği X-Ray Recaps ile özetler sunacak.
Amazon Prime Video, yarıda bırakmak zorunda kaldığınız bir diziyi ya da üzerinden çok zaman geçtiği için unuttuğunuz geçmiş bölümleri özetleyecek yeni bir yapay zeka özelliğine kavuşuyor. Bugün X-Ray Recaps adı verilen yeni bir araç duyuran Amazon, bu araçla dizi sezonlarının, tek tek bölümlerin ve hatta bölüm parçalarının yazıya dökülmüş özetlerini sunuyor. Amazon, aracın önemli olaylar, yerler, zamanlar ve konuşmaların ayrıntılı açıklamalarını oluşturmak için altyazılar veya diyaloglarla birlikte çeşitli video segmentlerini analiz ettiğini söylüyor. Özelliği spoiler vermeyecek şekilde hazırlayan şirket, X-Ray Recaps aracını ilk olarak Fire TV’ler üzerinde sunuyor. Beta olarak kullanıma çıkan özellik, zamanla daha fazla cihaza açılacak. Bundan önce bir Apple TV+ adımı dikkat çekmişti. Amazon, Apple TV+’ı Prime Video’ya ekleyeceğini duyurdu. Sürpriz iş birliği ilk aşamada ABD’yi kapsıyor ve ekstra ödeme gerektiriyor. ABD’deki kişiler aylık 9,99 dolar ödeyerek Türkiye’de açılmayan Apple TV+’ın genel olarak çok beğenilen içeriklerini Prime Video’da izleyebiliyor. Bu adımın kullanıcılara fiyat açısından bir avantajı bulunmuyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
İş birliği için Apple’dan yapılan resmi açıklamada şunlara yer verilmişti: “Apple TV+’ın ödüllü dizi ve film arşivini mümkün olduğunca çok sayıda izleyiciye ulaştırmak istiyoruz. Prime Video’nun artık Apple TV+’ı da sunarak izleyicilere inanılmaz genişlikte izleme seçenekleri sunacak olmasından heyecan duyuyoruz.”
Amazon Prime Video’yu bizim gündemimize bundan önce, belirli ülkelerde aylık ekstra 3 dolar ödeme yapılmazsa reklam göstermeye başlaması getirmişti. Şirket reklamlarla ilgili olarak müşterilerine gönderdiği bir e-postada, “Reklamlar, ilgi çekici içeriklere yatırım yapmamıza ve bu yatırımı uzun bir süre boyunca artırarak sürdürmemize olanak tanıyacak” demiş ve ayrıca, “TV yayın sağlayıcılarına kıyasla daha az reklam yayınlamayı hedefliyoruz. Bu konuda herhangi bir işlem yapmanız gerekmiyor ve Prime üyeliğinizin mevcut fiyatında da herhangi bir değişiklik olmayacak.” açıklamasını geçmişti. Bu altyapı için daha sonra üç yeni reklam formatı daha duyuruldu ve bunlar arasında içerikler durdurulunca çıkan reklamlar da yer alıyordu.