Sosyal medyanın en popüler ağlarından olmayı sürdüren Instagram için yapay zeka ile profil resmi oluşturma özelliği geliyor.
Alessandro Paluzzi tarafından bulunduğu kadarıyla yakında kullanıcılar, üretken yapay zekadan yardım alarak doğrudan Instagram’da profil fotoğrafları üretebilecek. Bu konuda Meta’nın diğer uygulamaları Facebook ve WhatsApp için de benzer çalışmalar yürütülüyor. Bu altyapının ne zaman kullanıma sunulacağı henüz bilinmiyor. Platform bundan önce kaldırdığı bir özellikle gündeme gelmişti. Instagram’ın başındaki Adam Mosseri, şirket içinde “rug pull” olarak isimlendirilen sistemin kullanımdan kaldırıldığını söyledi. Instagram ilk açıldığı zaman otomatik olarak açılan ilk video bazen kayboluyor ve yerini yenisi alıyordu. Bu durum birçok kişiyi rahatsız ediyordu, çünkü ilk video bir anda kayboluyordu. Bu konuda bir açıklama yapan Mosseri, Instagram’ın bunu ilk açıldığında yeni bir içerik yüklemeye çalışması ve bunun biraz zaman alması nedeniyle yaptığını açıkladı.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
“Daha önce yükleme sürerken halihazırda indirilmiş olan bir videoyu size gösteriyorduk ve bu genellikle etkileşim için iyi oluyordu” diyen Mosseri, yeni video gelince izlenilen eski videonun silinmesinin can sıkıcı olduğunu kabul ediyor ve bu yüzden bu altyapıyı iptal ettiklerini belirtiyor. Instagram, daha önce çıkan haberlere göre yaş belirlemede yapay zekadan yardım alacak. Bir yetişkin gibi davranarak belirli limitlerin etrafından dönen gençleri/çocukları tespit etmek isteyen Instagram, bunun için yapay zeka destekli özel bir araç geliştiriyor.
Bu araç aktarıldığı kadarıyla kullanım geçmişine, takipçi kitlesine, hesabın beğendiği içeriklere ve kullanıcı profiline bakarak hesap sahibinin yaşını doğru şekilde tespit edebilecek. 18 yaşın altındaki kullanıcılar, profillerinde görüntülenen yaşa bakılmaksızın otomatik olarak genç hesabına taşınacak. 16 ve 17 yaşlarındaki kullanıcılar gizlilik ayarlarını yönetebilecek, 16 yaşın altındaki kullanıcıların ayarları değiştirmesi için ebeveyn izni gerekecek. Bundan önce direkt mesaj odaklı bir adım atılmıştı.
Kaçıranlar için Instagram, yeni yapılan güncelleme ile direkt mesaj (DM) yönetimini özellikle çok sayıda takipçiye sahip içerik üreticiler için kolaylaştırdı. Artık gelen kutularındaki mesaj istekleri daha detaylı şekilde filtrelenebiliyor. Bu sayede onaylı hesaplardan, onaylı içerik üreticilerden, şirketlerden ve abonelerden gelen mesaj istekleri öne çıkarılarak, diğer istekler geri plana atılabiliyor. Artık mesaj isteklerinin gönderen kişinin takipçi sayısına göre sıralanmasına da imkan tanıyan platform, mesaj istekleri kutusuna bir “hikaye cevapları” bölümü de ekliyor. Bu bölüm sayesinde hikaye yanıtlarına tek bir yerden erişim sağlanabiliyor.
Instagram gelişmeleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X