Tesla, bugün yapılan resmi açıklamaya göre Almanya’daki Berlin fabrikasında şimdiye kadar 400 binden fazla Model Y üretti.
Türkiye’de satılan Tesla Model Y’ler de Berlin’den geliyor, şu anda beşinci yılı kutlanan fabrikanın genişletilmesi için ciddi bir çalışma da yürütülüyor. 12 binden fazla kişiye istihdam sağlayan fabrika, şirketin Avrupa operasyonu için büyük önem arz ediyor. Tesla Model Y, eylül ayında Avrupa’da sadece en çok satan elektrikli araç değil, aynı zamanda en çok satan araç olmayı başardı. 2025’in ilk çeyreğinde tanıtılması ve geniş çaplı seri üretim üzerinden satışa sunulması beklenen Model Y’nin yenisi ise önemli iyileştirmelerle yolda bulunuyor. Geçtiğimiz aylarda Autocar tarafından yeni Model 3’ün detaylarından ve yapılan sızıntılardan ilham alınarak hazırlanan görseller, yeni Model Y’nin tasarımını erkenden karşımıza getirmişti. Mevcut sürümden daha keskin hatlara ve ince yapılı farlara sahip olacak araç, arkasında şirket logosunu barındıran bir aydınlatmalı bölümle satışa sunulacak. Peki araç için başka neler biliyoruz? “Juniper” kod adlı yeni Tesla Model Y, yeni Model 3 (Highland) modelinde de olduğu gibi göğüs bölümüne ve kapı içlerine yerleştirilecek şerit şeklinde LED ambiyans aydınlatmalara sahip olacak.
“But it’s too big for Europe” 🤭
Thank you to our owners, you rock! https://t.co/TvTx0YRb8s
— Tesla Europe & Middle East (@teslaeurope) October 26, 2024
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Temelde yeni Model 3 (Highland) üzerine kurulacak Juniper, yüzde 99 ihtimalle mevcut Model Y’nin çok önemli bir eksiğini de kapatacak. Yeni araçta hemen hemen kesin olarak ısıtmalı yanında terleme sorununu ortadan kaldıracak soğutmalı koltuklara yer verilmesi bekleniyor. Soğutmalı koltuğu yeni Model 3’te standart olarak sunan ve bu konuda sürücüleri çok memnun eden şirket, tahminlere göre yeni akustik camlarla Juniper’in ses yalıtımını da ciddi oranda yukarıya taşıyacak.
Yeni Tesla Model Y’nin direksiyon sistemi de değişecek. Yeni araçtan ilk olarak geleneksel sinyal kolu kaldırılacak. Bunun yerine yeni Model 3’teki gibi direksiyon üstüne konumlandırılacak sinyal butonları kullanılacak. Yeni modelde yine güncel Model 3’teki gibi aynanın yanındaki bölüme yerleştirilecek ufak kör nokta uyarı ışıkları da olacak. Juniper’de bir direksiyon arkası vites kolu kesinlikle olmayacak. İleri geri vites değişimi ana ekrandan ya da üstteki aydınlatma bölümüne konulacak dokunmatik butonlardan yapılacak. Araç kendisini emniyet kemeri çıkarıldığı zaman otomatik olarak park moduna alacak.
Juniper’in arka tarafına da bir ekran konumlandırılacak. Model 3’te de yer alan bu ortadaki ufak boyutlu ekrandan, arkadaki yolcular sürüş sırasında video izleyebilecek. Ses sisteminin de daha fazla hoparlör aracılığıyla iyileştirilmesi beklenen yeni Model Y, yine tek ya da çift motorlu versiyonlara sahip olacak. Juniper’in en önemli detayı yani menzili konusunda ise henüz net bir sızıntı yapılmış değil. Ancak arkadan itişli modelde 520 km civarında, çift motorlu “Long Range” sürümünde ise yaklaşık 630 km civarında bir menzil açıklanması bekleniyor. Yine çift motorlu “Performance” versiyonu ise yaklaşık 530 km civarında bir WLTP menzil verisine sahip olabilir.