Çinli teknoloji devlerinden Xiaomi, bugün dikkat çeken bir adım attı ve 2.054 beygirlik bir dört motorlu elektrikli otomobil platformu duyurdu.
Xiaomi halihazırda çok güçlü bir elektrikli otomobil platformuna sahip. Ancak şirket daha fazlasını istiyor ve ARGE çalışmalarına aktif olarak devam ediyor. Örneğin şirket bugün dört farklı elektrik motorunu bir araya getiren ve böylelikle maksimumda 2.054 beygir güç sunabilen bir elektrikli otomobil platformu tanıttı. Aktif süspansiyon sistemi üzerine kurulan platform, aktarıldığı kadarıyla 48V’lık elektromekanik fren ve 48V “steer-by-wire” direksiyon sistemlerini temel alıyor. Üç yıllık bir çalışmanın sonucu olan platformdaki şasi, gerçek zamanlı sönümleme ayarlarına olanak tanıyan özel 4,6 kW’lık güç kaynaklarına sahip. Bu sayede dönüşler, hızlanma ve frenleme sırasındaki gövde salınımı ciddi oranda azaltılabiliyor. Tesla’nın ilk defa Cybertruck’ta kullandığı 48V güç yapısıyla, geleneksel hidrolik ve mekanik bağlantıların yerini yazılım temelli kontrol sistemleriyle değiştiren platform, uyarlanabilir direksiyon oranları ve frenleme kuvveti sunuyor. Bu sayede değişen sürüş koşullarına daha hassas bir şekilde yanıt verebilen platform, ne zaman gerçek bir araçta yer alacak bilinmiyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Bugün Xiaomi CEO’su Lei Jun, 100 bininci Xiaomi SU7 modelinin üretimden çıkarıldığını duyurmuştu. Bu önemli kilometre taşını bir fotoğrafla duyuran Jun, 100 bininci üretime 230 günde ulaştıklarını açıklamıştı. Elektrikli otomobil pazarına resmi olarak giriş yapmasının üzerinden üç yıl geçen Çinli elektronik devi, SU7’yi halen sadece Çin pazarında satıyor. Aracın üretim kapasitesini artırmak adına büyük yatırımlar yapan teknoloji devi, aynı zamanda bir elektrikli SUV modeli de geliştiriyor. Bu aralar daha çok Xiaomi SU7 Ultra dikkat çekiyor. Kaçıranlar için geçtiğimiz aylarda Çin’de düzenlenen etkinlikte karşımıza SU7 Ultra prototipi çıkarılmıştı. Yarış odaklı tasarlanan bu tamamen elektrikli araçla kısa süre önce efsane Nürburgring Nordschleife pistinde bir rekor kırıldığı duyuruldu.
İki adet HyperEngine V8s isimli elektrik motoruyla donatılan araç, toplamda 1.548 beygir güç üretiyor. 0’dan 100 km/s hıza sadece 1,97 saniyede çıkabilen, 300 km/s hıza ulaşması ise 15 saniye alan SU7 Ultra prototipi, maksimumda 350 km/s hızı görebiliyor. Dışındaki tüm gövde panelleri karbon fiberden üretilen araç, 1.900 kg ağırlığında ve 2.145 kg kadar yer basma kuvveti üretebiliyor. Batarya güç çıkışı 1.330 kW olarak açıklanan iddialı model, arkasında devasa bir karbon fiber rüzgarlık taşıyor.
Aerodinamik olarak temel aldığı SU7’den çok daha agresif olan model, bir ticari versiyona da sahip. Elbette normal SU7’den çok daha sportif bir tasarıma sahip olan SU7 Ultra, yüksek aerodinamik performans için karbon fiberden üretilen büyük bir rüzgarlığa ve özel tasarım tamponlara sahip. 285 kg’lık yere basma kuvveti ürettiği aktarılan tamamen elektrikli araç, üç farklı elektrik motoru üzerinden tam 1.548 PS güç üretiyor. 0’dan 100 km/s hıza sadece 1,98 saniyede çıkabilen SU7 Ultra, 200 km/s hıza 5,86 saniyede ulaşıyor ve en üstte 350 km/s hızı görebiliyor. Xiaomi, SU7 Ultra’nın Nürburgring’in en hızlı dört kapılı üretim otomobili olmasını istiyor. Yüksek performanslı karbon seramik frenler (önde 6, arkada dört pistonlu) ve pist sürüşlerine özel Bilstein EVO 1 süspansiyon sistemiyle donatılan araçta özel bir “pist modu” da bulunuyor. Bu mod tur zamanlarını topluyor, detaylı analizler sunuyor ve eğer istenirse turların videosunu kaydedebiliyor.