reklamı kapat

POPÜLER

elektrikli

5 bin kWh limiti elektrikli aracını evde şarj edenlerin km başına tüketimini ciddi seviyede artırabilir

 - Güncelleme: 18 Kasım 2024 16:25

5 bin kWh limiti, elektrikli aracını evde şarj edenlerin kilometre başına tüketimini yılın ilerleyen dönemlerinde ciddi seviyede artıracak gibi görünüyor.

Taylan Özgür Dil tarafından bu konuda X üzerinden yapılan paylaşım tam olarak şöyle oldu: “5 bin kWh’ limiti elektrikli aracı evden şarj edenlerin km başına tüketimini 50 kuruştan 1 TL’nin üzerine çıkarabilir. Yılda 20 bin km yapan benzinli oto km başına ortalama 3, dizel 2.57, hibrit 2.14 TL tüketirken; evden şarj edilen elektrikli otomobil km’de 0.53 kuruş, hızlı şarj soketinden 1.63 TL tüketiyor. 1 Ocak 2025’ten itibaren geçerli olacak yıllık ‘5 bin kWh’ limiti elektrikli aracını sadece evden şarj edenlerin maliyetini de yaklaşık iki kat arttırabilir.” Taylan Özgür Dil ayrıca şunu aktardı“5 bin kWh hesabı şöyle. Elektrikli aracınızın bataryası 80 kWh olsun. Yılda 20 bin km yol yaptığınızı göz önüne alalım. Çünkü bu değerler çok yaygın. Tek şarjla yaklaşık 350 km yol yapın. Ayda 4-5 şarj gerekecek. 4 evden şarjla aylık yaklaşık 320 kWh, yıllık 4 bin kWh tüketime rahat ulaşacaksınız. Eee.. evde de odun yakmıyorsunuz 🙂 O zaman 5 bin kWh limitini rahat aşmış olacaksınız. Tarifeniz değişeceği için tüketiminiz 53 kuruşlardan 1 TL’nin üzerine çıkacak.” Tüketicilerin elbette dışarıdaki şarj istasyonlarını kullanma şansı bulunuyor. Ancak yeni yılda onların elektrik fiyatlarına da hatırı sayılır oranda zam gelmesi ve yeni limitle bağlantılı olarak istasyonlarda şu ana kıyasla daha büyük sıraların oluşması bekleniyor.

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu’nun buradaki raporuna göre eylül ayında Türkiye’deki elektrikli araç sayısı 146.965’e çıktı. Türkiye’deki elektrikli araç şarj noktaları ise eylül ayında 23.377’ye ulaştı. Verilere göre Türkiye’de eylül ayında 14.543 adet AC şarj noktası ve 8.834 adet DC şarj noktası hizmet verdi. Şarj soketi sayısında liderlik koltuğunda eylül ayında 4.098 sokete ulaşan ZES yer alıyor. İkinci sırada 1.873 soket ile Eşarj, üçüncü sırada ise 1.267 soketle Voltrun bulunuyor. Şarj konusunda en son Togg’un duyurusu dikkat çekmişti. Şirket, Trugo yatırımı için resmi olarak şunları aktardı: 

“Tüm Türkiye’de uçtan uça kesintisiz ve yüksek performanslı şarj ağı kurma hedefiyle yola çıkan Trugo, 81 ildeki yüksek hızlı şarj cihazı sayısını 734’e ulaştırdı. Son olarak İstinyePark- 4. kat Mavi Otopark’ta 4 yüksek hızlı şarj cihazı ve 8 soketle hizmete başlayan Trugo, kullanıcılara hızlı, kesintisiz ve konforlu bir deneyim yaşatmayı hedefliyor. Tüm elektrikli araç kullanıcılarına hizmet veren Trugo’nun şarj cihazlarıyla bir bataryanın doluluk oranı 30 dakikadan daha kısa sürede yüzde 20’den yüzde 80’e ulaşıyor. Yüksek hızlı cihazlarda sertifikalı yüzde 100 yenilenebilir kaynaklarından elde edilmiş enerji kullanılıyor. Trugo’nun Türkiye genelindeki şarj ağını mobil uygulaması ve web sitesi üzerinden takip etmek mümkün oluyor. Kullanıcılar İstinyePark’ta şarj hizmetinin yanı sıra Togg’un mobil deneyim merkezinde T10X’i inceleyip test sürüşü de yapabiliyor.”

Elektrikli araç gelişmeleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Hyundai’den otomatik çalışan şarj robotu