Jaguar, gelecek için marka kimliğini ve logosunu yeniledi
Dünyanın en eski otomobil firmalarından birisi olan Jaguar, gelecek için marka kimliğini ve logosunu yeniledi.
Şirketin yeni logosu ve tasarım dili, ilk olarak 3 Aralık tarihinde tanıtılacak olan Jaguar Design Vision konsepti üzerinde kullanılacak. Bugün yeni dönem için yukarıda görebileceğiniz ilk fotoğrafları paylaşan şirket, hem sıçrayan Jaguar tasarımında hem de yazılı logoda güncelleme gerçekleştirmiş durumda. Yeni marka kimliğiyle kendini, BMW ve Audi yerine Bentley ve Maserati ile rekabet edecek şekilde yeniden konumlandırmak isteyen lüks otomobil üreticisi, şu anda aralarında üç farklı elektrikli otomobilin yer aldığı çok sayıda yeni araç geliştiriyor. Şirket bundan önce bir robot gelişmesiyle dikkat çekmişti. Jaguar Land Rover da Boston Dynamics tarafından üretilen robot köpek Spot’u tesislerinde aktif olarak test etmeye başladı. JLR, şu anda bir tesisi içerisinde Boston Dynamics imzalı robot köpek modeli Spot’u kullanarak testler gerçekleştiriyor. Dev şirket, Spot’u şu anda daha çok gözlem yapmak için kullanıyor. Konumlandırıldığı tesiste düzenli olarak tura çıkan ve rutin gözlem işlerini hallederek her şeyin yolunda gittiğinden emin olunmasını sağlayabilen Spot, JLR gibi şirketlere ciddi zaman kazandırabiliyor ve güvenliği artırıyor. Hava sızıntılarını “duyarak” tespit edebildiği aktarılan robot köpek, başka fabrika ve tesislerde de görev yapıyor.
Örneğin Alman devi BMW de uzun zamandır Spot ile testler gerçekleştiriyor. Şirketin SpOTTO adını verdiği özelleştirilmiş robot köpeği, Hams Hall fabrikasındaki aşırı ısınan makineleri ve basınçlı hava sızıntılarını tespit etmek için görsel, termal ve akustik sensörler kullanıyor. Fabrikada çevreye zarar vermeden gezen ve hayati bir görev üstlenen SpOTTO, sorunsuz olarak merdiven çıkabiliyor ve dar alanlarda dahi çok kritik veriler toplayarak bunları tek bir merkeze analiz edilmesi için aktarabiliyor. Alman devi fabrikalarında insansı robotlar kullanma konusunda da çalışmalar yapıyor.
İnsansı robot tarafının önemli isimlerinden Figure, geçtiğimiz aylarda önemli bir adım atarak ilk ticari anlaşmasını imzalamış ve bu bağlamda geliştirdiği ilk insansı robotunu (Figure 01 adında) ABD Güney Carolina’daki BMW üretim tesisine götüreceğini duyurmuştu. Figure TechCrunch’a yaptığı açıklamada ilk aşamada beş farklı göreve odaklanacaklarını aktarmış, bu robotun fabrikadaki çalışanların yerini alma gibi bir amacı ise bulunmuyor demişti. Figure ve BMW bu tarz bir teknolojinin gerçek üretim sürecindeki performansını görmek istiyor, bundan her iki tarafın da önemli bilgiler toplaması bekleniyor.