reklamı kapat

POPÜLER

Honda

Honda, yeni nesil e:HEV hibrit sistemlerini tanıttı

Japonya merkezli dev otomobil üreticilerinden Honda, bugün yeni nesil araçlarında kullanacağı e:HEV hibrit sistemlerini tanıttı.

Honda’nın yeni nesil e:HEV hibrit sistemleri yeni geliştirilen 1.5 ve 2.0 litrelik motorlarla kombinlenecek. Şirket yeni nesil e:HEV modellerinin yakıt ekonomisini, ilk nesil 2 motorlu hibrit modellere kıyasla yüzde 10’dan fazla oranda iyileştirmeyi hedefliyor. Honda yeni nesil e:HEV hibrit modelleriyle birlikte, tamamen elektrikli araçlarda da kullanılabilecek bir “elektrikli dört çeker/AWD” tahrik ünitesi (E-AWD) kullanacak. Şirketin açıklamasına göre mekanik AWD ile karşılaştırıldığında E-AWD, maksimum gücü artırıyor ve daha seri kalkış ve aynı zamanda hızlanma sunuyor. Yeni nesil e:HEV araçlarda sürüş keyfini artırmak için tasarlanan yeni bir işlev olan Honda S+ Shift de yer alacak. Honda bu sistem hakkında şu açıklamayı yapıyor: “Hibrit-elektrikli araçlara özgü yüksek çevresel performanstan ödün vermeyen Honda S+ Shift, gecikmesiz tahrik tepkisi ve keskin vites geçişleri gerçekleştirmek için hızlanma ve yavaşlama sırasında motor devrini hassas bir şekilde kontrol ediyor.” 2030 yılına kadar yılda 1,3 milyon hibrit satan bir üretici olmayı hedefleyen Honda, yeni nesil hibrit-elektrikli araçlarının maliyetini yüzde 50 oranında düşürmeyi hedeflediğini de belirtiyor. Şirket hepsine ek olarak yeni nesil hibrit araçların ağırlığını azaltmayı da (mevcut planlar 90 kg civarında) hedefliyor.

Honda’nın tamamen elektrikli dönem için önemli çalışmaları da bulunuyor. Günümüzde birçok elektrikli otomobil modeli oldukça iyi menzil değerleri sunuyor. Ancak bu bir başlangıç ve katı hal pilleri ile çok daha fazlası yolda bulunuyor. Gelecekte lityum-iyon pillerin yerini alacak bu piller üzerinde çok uzun zamandır BMW, Ford, QuantumScape, Solid Power, Toyota ve Samsung gibi isimler aktif olarak çalışıyor. Lityum-iyon pillerden daha güvenli olan ve mevcut çözümlerden daha yüksek enerji depolayabilen bu yeni nesil pil teknolojisi, daha uzun süre kullanım süresi sağlıyor ve zorlu şartlara da çok daha dayanıklı. Alanda devrim yaratması beklenen katı hal pilleri, lityum iyon pillerden birim alanda daha fazla enerji depolayabiliyor olmasıyla 800-900 km gibi menzilleri standart hale getiriyor. İşte bu alanı en son gündeme getiren isim Honda olmuştu. Şirketin kendi katı hal pilleriyle 2030’a kadar tek şarjla 1.000 km menzile ulaşmayı hedeflediği aktarıldı.

Daha sonraki yıllarda 1.200 km’yi geçmek istediği söylenen Honda, geçtiğimiz aylarda daha yüksek menzilli ve daha uzun ömürlü elektrikli araçlar için kilit bir teknoloji olan katı hal bataryaları için Japonya’da özel bir tesis hazırladı. Dev üretici bu tesiste katı hal bataryalarını düşük maliyetle seri üretime geçirmek amacıyla çalışmalar gerçekleştirecek. Yeni demo hattında üretime Ocak 2025’te başlamayı planlayan dev üretici, yüksek verimli bir üretim süreciyle otomobiller, motosikletler ve uçaklarda kullanılacak bataryaların maliyetlerini düşürmeyi hedefliyor.

Honda haberleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Hyundai’den otomatik çalışan şarj robotu