Elektrikli otomobil pazarının öncü isimlerinden Tesla, Supercharger kablolarının çalınmasına karşı ilginç bir sistem test etmeye başladı.
Tesla tarafından kurulan Supercharger şarj istasyonları uzun zamandır kablo hırsızlarının hedefi oluyor. Hırsızlarla mücadele etmek adına farklı yollar deneyen şirket, bu konuda ilginç bir sistemi test etmeye başladı. Yurt dışındaki bir Supercharger istasyonuna, kesilmeye çalışıldığı zaman basınçlı boya püskürten şarj kabloları yerleştirildi. Bu konuda bir açıklama yapan Tesla yetkilisi Max de Zegher, “Bu sistem sadece bir deneme. Bu konuda her zaman farklı seçenekleri araştırıyoruz. Buna ek olarak Supercharger kablolarının içinde artık “Tesla’ya aittir” ibaresi olacak. Geri dönüşüm şirketlerinin bunları kabul etmemesini ve bize bildirmesini istiyoruz. dedi.
BREAKING: Tesla has started installing new anti-theft devices on Supercharger cables.
Called DyeDefender, these are stainless steel hose barriers filled with pressurized, blue-staining dye that explodes when someone attempts to cut the cable.
Will these be installed everywhere… pic.twitter.com/NOEbEhqT8H
— Drive Tesla 🇨🇦 (@DriveTeslaca) February 12, 2025
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Şirket bu aralar yeni Model Y ile gündemden düşmüyor. “Juniper” lakaplı yeni araç, tasarımsal açıdan ön ve arkada yapılan güncellemeyle fark yaratıyor. Aracın önünde artık bir LED bölümle birbirine bağlanan ince yapılı farlara yer veriliyor. Arkada da şerit şeklinde bir LED aydınlatma bölümü bulunan yeni Model Y, bu güncelleme ile daha keskin bir görüntüye kavuşuyor. Teknik verilere bakarsak aracın 19 inç jantlara sahip çift motorlu uzun menzil versiyonu için 719 km, 20 inç jantlara sahip çift motorlu uzun menzil versiyonu için 662 km, 19 inç jantlara sahip tek motorlu standart menzil versiyonu için 593 km, 20 inç jantlara sahip tek motorlu standart menzil versiyonu içinse 559 km “CLTC” menzil paylaşılıyor. Resmi verilere göre yeni Model Y’nin çift motorlu versiyonu 0’dan 100 km/s hıza 4,3 saniyede, tek motorlu versiyonu ise 5,9 saniyede çıkabiliyor.
0-100 hızlanması eskiye nazaran daha iyi olan model için şimdilik bir “Performans” versiyonu bulunmuyor. Şu anda aktif olarak geliştirilen bu versiyonu daha sonra tanıtacak Tesla, yeni Model Y’de satıştaki Model 3’ten farklı olarak standart bir sinyal koluna yer veriyor. Yeni modelden sadece vites kolunu kaldıran ve vites seçiciyi doğrudan ekrana entegre eden Tesla, şerit şeklinde RGB ambiyans aydınlatmanın kullanıldığı aracın arkasına da ufak bir ekran konumlandırıyor. Bu ekrandan aracın bazı ayarları kontrol edilebiliyor ve bir şeyler izlenebiliyor. Ön tamponuna kamera konumlandırılan yeni araçta, gürültüyü ciddi seviyede azaltan akustik camlara yer veriliyor. Elektrikli arka koltukları tek bir buton üzerinden katlanabilen yeni Model Y, devasa cam tavanını koruyor. 14 yerine 16 hoparlörlü güçlü bir ses sistemiyle donatılan araç, 250 kW’a kadar şarj sunuyor ve ilk modelin önemli bir eksiğini kapatarak soğutmalı koltuklarla geliyor.