reklamı kapat

POPÜLER

Kia EV4
Kia EV4

Elektrikli Kia EV4 “sahte” vites geçişleri sunacak

27 Şubat’ta tüm detayları paylaşılacak tamamen elektrikli otomobil Kia EV4, yeni bilgilere göre “sahte” vites geçişleri sunacak.

Hyundai’den tanıdık sahte ya da dijital vites geçiş altyapısı, aktarıldığı kadarıyla tüm EV4 versiyonlarında sunulacak. EV4’ün GT-Line sürümünde ise diğer versiyonlardan farklı olarak “sahte devir limiti” bulunacak. Bu özelliklerle aracı daha eğlenceli hale getirmeyi hedefleyen Hyundai çatısı altındaki Kia, dijital vites geçiş altyapısını EV6 GT’de de sunuyor. Şirketin yeni nesil tasarım dilini benimseyen EV4, bu açıdan tanıdık ancak dikkat çekici bir çizgiye sahip. Teknik detayları 27 Şubat’ta açıklanacak aracın sedan versiyonunda, tartışma konusu olabilecek bir arka tasarım bulunuyor. Henüz tasarımı gösterilmeyen Kia EV2’nin, hem küçük hem de bütçe dostu bir araç olacağı ifade ediliyor. Kia’nın Avrupa’daki ilk üretim tesisinde üretileceği açıklanan EV2’nin, 30 bin dolarlık bir satış fiyatına sahip olacağı belirtiliyor. EV3 ve EV5 gibi 2026’da satışa sunulması planlanan EV2’nin, Hyundai’nin E-GMP platformunu temel alması ve 600 km menzil sunması bekleniyor. Uygun fiyatlı elektrikli araçlar üretmenin marka için büyük önem taşıdığını vurgulayan Kia, EV2’yi ve EV4’ü çok yüksek ihtimalle Türkiye’de de satışa sunacaktır.

Bundan önce Kia’nın karşımıza çıkardığı en son modellerden olan Syros’un ileride tamamen elektrikli bir versiyona sahip olacağı açıklanmıştı. Türkiye’ye gelip gelmeyeceği henüz bilinmeyen Kia Syros, kompakt bir seçenek olarak dikkat çekmeyi başarmıştı. 3,995 mm uzunluğundaki SUV, şirketin güncel tasarım dilini benimsiyor. Bu açıdan birçok rakibinden daha fazla dikkat çekecek izlenimi oluşturan model, çift ekranlı bir konsola sahip. Kia’nın bazı kişilerin hoşuna gitmeyen yeni nesil direksiyon sisteminin kullanıldığı model, fiziksel butonları eksik etmiyor ve büyük sayılacak bir vites koluyla geliyor.

Kablosuz Apple CarPlay ve Android Auto desteği sunulan Syros, Hyundai Exter, Casper ve Inster modellerinde de kullanılan K1 mimarisini temel alıyor. Yeni model ilk aşamada sadece dizel ve benzinli olarak satışa sunuldu. Turbo destekli 1.0 litrelik benzinli motor 118 beygir güç ve 172 Nm tork üretirken, 1.5 litrelik dizel ünite 114 beygir güç ve 250 Nm tork değerine sahip. Her iki motorda da güç ön tekerleklere manuel veya otomatik şanzıman aracılığıyla aktarılıyor. Aracın içten yanmalı motora sahip versiyonu da şu anda sadece Hindistan’da elde edilebiliyor.

Kia EV4 yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X