Steam üzerinden edinilebilen Lossless Scaling yazılımı için “Adaptive Frame Generation” özelliği getirildi.
Oyunları düşük çözünürlükte işleyip yükselten ve bu sayede daha yüksek FPS değerleri elde edilmesine imkan tanıyan 3,50 dolarlık Lossless Scaling yazılımı, “Adaptive Frame Generation” isimli yeni bir özellik kazandı. Kısaca AFG olarak adlandırılan ve yazılımın 3.1 beta sürümüne eklenen bu özellik, kare oluşturma sürecinde 2x veya 3x gibi sabit çarpanlar kullanmak yerine sürece adaptif olarak yaklaşıyor. AFG, çarpanı dinamik olarak değiştirerek kullanıcının hedeflediği kare hızına en uygun oyun deneyimini sunmaya çalışıyor. Eğer oyunun kendi üst FPS sınırı ekranın yenileme hızıyla uyumsuzsa (örneğin, 60 FPS – 144 Hz gibi), AFG daha akıcı bir oyun deneyimi sağlayabiliyor. Yapılan açıklamaya göre AFG, ekran kartının oluşturduğu gerçek karelerin sayısını en aza indirerek çoğunlukla yapay kareler üretiyor. Bu durumun GPU yükünü artırabileceği ve görüntü kalitesinde sabit çarpanlı yöntemlere göre küçük bir düşüşe neden olabileceği belirtiliyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Yazılım bundan önce yeni sürümüyle gündeme gelmişti. Yeni nesil görüntü yükseltme ve kare oluşturma teknolojilerine destek vermeyen eski oyunlarda da harikalar yaratabilen yazılım, yeni sürümüyle gecikme değerlerini hatırı sayılır oranda azalttı. Geliştiricilere göre yeni sürüm 2x kare oluşturma modunda önceki modele oranla yüzde 24 daha düşük gecikmeyle çalışıyor. Gecikme sürelerini iyileştirmenin yanı sıra yeni sürümün GPU yükünü, yerini aldığı sürüme kıyasla yüzde 40 oranında azalttığı bildiriliyor. 10x ve 20x kare oluşturma modlarıyla (ekstradan çok sayıda kare oluşturularak performans katlanıyor) beraber gelen yeni sürüm, beta versiyonunda çok daha kullanışlı bir arayüz sunuyor.