reklamı kapat

POPÜLER

Factorial Stellantis

Stellantis ve Factorial da elektrikli araçlar için katı hal bataryası geliştiriyor

 - Güncelleme: 24 Nisan 2025 15:46

Birden fazla otomobil markasının çatı şirketi Stellantis, Factorial ile birlikte araçlar için katı hâl bataryası geliştiriyor.

Stellantis’in elektrikli otomobillerin geleceği için çok önemli olan katı hâl bataryalar özelinde Factorial ile çalışmalar yaptığı ortaya çıktı. 2026’da gerçek yol testlerine başlayacak ikili, “Factorial Electrolyte System Technology (FEST)” adı verilen bataryalar ile şimdiden yüksek şarj hızı ve enerji yoğunluğu elde etmiş durumda. Yüzde 15-90 arası doluluğa 18 dakikada ulaşabilen katı hâl bataryalarına erişen ikilinin, çözümün pozitif tarafında lityum-metal anot, negatif tarafında yüksek kapasiteli katot ve yarı-katı elektrolit kullandığı belirtiliyor. Bu konuda bir açıklama yapan Stellantis, 77 Ah FEST hücrelerinin 600’den fazla şarj döngüsü ile 375 Wh/kg enerji sunduğunu söylüyor ve bunun lityum-metal katı hal bataryaları özelinde önenemli bir dönüm noktası olduğu aktarılıyor.

Hyundai Motor Grubu’nun Küresel Ürün Planlama Şefi Spencer Cho, Kia EV4’ün tanıtımı kapsamında yaptığı açıklamada, Kia ve Hyundai araçlarının 2030’dan önce katı hal bataryalarıyla donatılmayacağını belirtmişti. Bu konuda daha önce BYD gündeme gelmişti. BYD’nin batarya işinden sorumlu CTO’su Sun Huajun, şirketin katı hal bataryalarının deneme amaçlı kullanımına 2027’de başlamayı öngördüğünü açıkladı.

Lityum-iyon bataryalara kıyasla çok önemli avantajları bulunan katı hal bataryalarını geniş çapta ancak 2030’da kullanmayı hedefleyen şirket, bu yeni nesil batarya teknolojisi için uzun süredir kapsamlı AR-GE çalışmaları yürütüyor. Şu anda çok yüksek üretim maliyetine sahip olan katı hal bataryalarının, elektrikli otomobil dönüşümünde önemli bir kilometre taşı olması bekleniyor. Peki bu konuda diğer üreticiler neler düşünüyor? Japonya merkezli otomobil devleri, katı hal bataryalarını 2028’de kullanıma almayı hedefliyor, ancak onların da genel çıkışı 2030’a ertelemesi bekleniyor. Alman devi Mercedes-Benz ise katı hal batarya dönemini 2030’da başlatmayı hedefliyor.

Stellantis haberleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X