reklamı kapat

POPÜLER

Ferrari 296 Speciale

868 beygirlik Ferrari 296 Speciale görücüye çıkarıldı

868 beygirlik Ferrari 296 Speciale görücüye çıkarıldı. “Speciale” ailesine çok özel bir performans canavarı daha eklendi.

İtalya’daki başlangıç fiyatı 407 bin euro olan yeni Ferrari 296 Speciale, 296 GTB’den 49 beygir daha fazla güç ve yüzde 20 daha fazla yere basma kuvveti üretiyor. Özellikle motor departmanında yapılan iyileştirmeler ve F80’den alınan yeni nesil karbon parçalar sayesinde 296 GTB’den 60 kg daha hafif olan 296 Speciale, “Coupé” ve “Spider” olmak üzere iki farklı sürümle sunuluyor. Çift turbo destekli 3.0 litrelik V6 ana ünite ve 177 beygirlik elektrik motoruyla toplamda 868 beygir güç üreten 296 Speciale, 1.410 kg (Spider versiyonu 1.460 kg) ağırlığında bir süper otomobil. Gücü sekiz ileri otomatik şanzımanla yola aktaran araç hakkında konuşan geliştirme şefi Gianmaria Fulgenzi, “Arkadan itişli bir otomobilde yönetilebilir şekilde sunabileceğimiz maksimum beygir gücüne çok ama çok yakınız.” dedi.

Şirket daha önce hiper otomobil modeli Ferrari F80 ike dikkat çekmişti. Oldukça büyük ve etkileyici bir tasarımla karşımıza çıkarılan Ferrari F80, gücünü bir V12 motordan değil çift turbolu 3.0 litrelik hibrit V6 üniteden alıyor. 888 beygirlik içten yanmalı motor ve 295 beygirlik üç adet elektrik motoruyla beraber toplamda tam 1.184 beygir güç sunan araç, 0’dan 100 km/s hıza sadece 2,15 saniyede çıkabiliyor. LaFerrari’nin yerini alan F80’nin 200 km/s hıza ulaşması 5,75 saniye sürüyor. 350 km/s hızı rahatlıkla görebilen F80’nin Fiorano pistindeki tur rekoru 1 dakika 15.3 saniye olarak açıklanıyor.

Bu derece aracın SF90 XX Stradale’den iki saniye, LaFerrari’den ise tam 4.4 saniye daha hızlı olduğu anlamına geliyor. Bir V12 ünite taşımıyor olmasına rağmen egzoz/motor sesinin kimseyi üzmeyecek kadar iyi olduğu söylenen F80, 250 km/s hızda 1.050 kg kadar bir yere basma kuvveti üretiyor. Gücü dört tekere sekiz vitesli çift kavramalı şanzıman üzerinden aktaran hiper otomobil, hibrit sistem için toplam 2,3 kilovat saat kapasiteli 800 voltluk lityum hücreli batarya paketi taşıyor. Model tamamen elektrikli olarak yol alamıyor.

Ferrari 296 Speciale yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X