AMD tarafından açık kaynak hale getirilen FSR 3, modlar ile resmi desteğin olmadığı oyunlara getirilmeye başlandı.
“DLSS” rakibi AMD FidelityFX Super Resolution 3 ya da kısaca FSR 3 için çıkış geçtiğimiz aylarda yapılmıştı. Çok sayıda Radeon ekran kartı sahibinin merakla beklediği teknoloji, ilk olarak “Forspoken” ve “Immortals of Aveum” gibi oyunlarda çıktı ve daha sonra başka birçok oyuna da getirildikten sonra AMD tarafından açık kaynak hale getirildi. Bu geçtiğimiz günlerde atılan son adım tahmin edebileceğiniz üzere büyük bir kapı açtı, bu sayede FSR 3 teknolojisini resmi olarak desteklenmeyen oyunlara getiren bazı ücretsiz modlar ile yayınlanmayan başlandı (DLSS 3 destekli her oyuna FSR3 getiren ücretsiz bir örnek burada yer alıyor). En basit haliyle düşük çözünürlüğü yapay zeka ile yükselterek ciddi performans artışı getirebilen FSR teknolojisi, yeni sürümüyle detaylarına burada yer verdiğimiz DLSS3 “Frame Generation” gibi “Fluid Motion Frame” teknolojisini kullanıyor. Bu teknoloji işleme sırasında ekstra görüntü / kare oluşturarak performansı çoğu zaman ikiye katlayabiliyor. Örneğin FSR 2 açıkken 60 fps alan bir oyun, FSR 3 ve Fluid Motion Frame teknolojisi sayesinde tam 112 fps seviyesine kadar çıkabiliyor.
Özellikle yüksek çözünürlüklü ekranlarda büyük fark yaratan teknoloji, kalite açısından halen DLSS’in bir seviyesinde gerisinde (Çünkü DLSS, FSR gibi sadece yazılım değil donanımsal bir temele sahip) ancak hem kalite hem de destek listesinin büyütülmesi için çalışmalar sürüyor.