Japonya sınırları içerisine inşa edilen Toyota imzalı yarış pisti, pek çok açıdan Nürburgring ile benzer şartları göstermek üzere tasarlandı.
Ürettiği otomobil versiyonları gereği gözünü limitlere diken hemen her üreticinin en az bir kere uğradığı adres Nürburgring‘den başkası değil. Yeşil Cehennem lakabıyla akıllarımızda yer edinen Almanya’daki bu ikonik sınırlar, dünya genelinde kabul gören nadir noktalar arasında. Günümüzde pek çok üreticinin çevresinde bir AR-GE garajı dahi kurduğu pistte yakın zamanda elektrikli Volkswagen ID. R‘ın bir rekor denemesine de şahit olacağız. Nürburgring’in önemini kavrayıp geliştirme süreçlerinde önemli bir yerde konumlandırlan Toyota, performans imzası olan GRMN versiyonlarını bu sınırlar içerisinde denemiş, uzun süredir beklenen Supra’nın limitlerini de burada zorlamıştı. Lakin önümüzdeki süreçte günler için bu gelenek için değişim çanlarının çaldığını artık söyleyebiliriz. Bu süreç gerçekleştiğindeyse artık Toyota ekiplerini Nürburgring’de daha seyrek görmeye başlayacağız. Tabi ki bölgedeki dükkanın sosislisi meşhur değilse.
Toyota’nın resmi kanalları üzerinden yaptığı duyuruyla birlikte, performans odaklı testlerin Japonya’da inşa edilen yeni bir pistte gerçekleşeceğine vurgunun yapıldığını görüyoruz. “Toyota Technical Center Shimoyama” adıyla ilk açılışı gerçekleştirilen pist için belirlenen uzunluk değeriyse 5,3 kilometre olarak detaylar arasında karşımıza çıkıyor. 650 hektarlık bir alana yayıldığına da vurgu yapılan tesis içerisinde şimdiden 50 kişilik bir ekibin çalışmalarına başladığı da açıklamalar arasındaki satır başları arasında yer alıyor. Tesisin şimdilik sadece belli bir bölümünün kullanılabilir olduğunu açıklayan Toyota Başkanı Akio Toyoda, tam kapasiteli işletimin 2023 yılında gerçekleşeceğini ifade etti.
Toyota Mark X