Evet, yanlış okumadınız reklam engelleme platformu Adblock Plus reklam satışına başlıyor. Ama öyle kötü, çirkin, kaba reklamlar değil; iyi, cici, minnoş yani “kabul edilebilir” reklamlar.
Reklam satış ağı hazırlıklarını tamamlayan Adblock Plus üzerinden satışı yapılan “kabul edilebilir” reklamları, yayıncılar çok daha düşük gelirlerle sitelerinde yayınlayabilecek. Siteyi ziyaret edenler, sitenin reklamları yerine Adblock Plus kullansalar dahi bu “kabul edilebilir” reklamları görecek. Aslında “kabul edilebilir” reklam kavramı yeni değil. Adblock Plus 2011 yılından beri bu projeyi geliştiriyor. Adblock Plus “kara listesinde” olmayan reklamlar, reklam engelleme aktif olsa da görüntülenebiliyor. Adblock Plus’ın kara listesinden Adblock Plus ile anlaşarak ufak bir sihirle “kabul edilebilir” reklama dönüşen reklamlara örnek vermek gerekirse; hani şu niteliği ve kalitesi tartışılmaz! “Makyajsız tanıyamayacağınız 25 ünlü”, “Şu kredi kartıyla anında 150 dolar kazanın” türü el değmeden otomatik makinlerde paketlenen “organik” reklamlar gösterilebilir.
Yeni dönemde yayıncılar Adblock Plus reklam satış ağı üzerinde yer alan kodları sitelerine yerleştirebiliyor ve “kabul edilebilir” reklam standartlarına uygun reklamları siteleri üzerinde yayınlayabiliyor. Yapılan açıklamaya göre 100 milyon Adblock Plus kullanıcısının %90’dan fazla kısmı “kabul edilebilir” reklamları “kabul etmiş” durumda.
Beta olarak bugün başlayan reklam ağı üzerinde satış yapılan reklam gelirinin lütuf edilen %80’lik kısmı yayıncıya ait. %6’lık geliri Adblock Plus alırken geri kalan geliri diğer üçüncü partiler paylaşıyor.