reklamı kapat

POPÜLER

Adidas

Adidas, dijital spor bölümünü kapatma kararı aldı; şimdi ne olacak?

Dünyanın en büyük spor eşyası üreticilerinden Adidas, beklenen bir adımı gerçeğe dönüştür. Şirket kısa süre önce Amerika Birleşik Devletleri merkezli dijital spor bölümünü kapatma kararı aldı.

Adidas‘ın 74 farklı yazılım ile donanım geliştirici ve bilim insanı barındıran dijital spor bölümü, giyilebilir ürünler (Akıllı saat vb.) üzerinde çalışma gösteriyordu. Sporculara özel giyilebilir ürün pazarında bir çok şirket gibi istediğini elde edemeyen büyük üretici, bu açıdan bir yeniden yapılanmaya girdi. Konu hakkında “dijital dönüşümümüzü daha ileri götürmek ve bu dinamik iş ortamında tüketici kazanmak için, dijital deneyimlerimize odaklanarak, dijitalle ilgili stratejik yaklaşımımızı yeniden tanımladık.” diyen şirket, özetle artık giyilebilir donanımlar üretmeyecek. Sadece daha önce yapılan ortak donanım projelerini devam ettirecek firma, bundan sonra uygulama tarafına ağırlık verecek.

Adidas, 2015 yılında Runtastic uygulamasını satın almıştı

2015’de yaklaşık 240 milyon dolara ödeyecek bünyesine kattığı Runtastic üzerine ağırlık vereceğini belirten şirket, ana alışveriş uygulamasını da yenileyecek. Bu noktada yapay zekanın ön planda olduğu bir alışveriş deneyimi kurmak isteyen Adidas, dijital çağa donanım değil yazılım tarafında adım atmak istiyor. Bu gerçekten oldukça mantıklı görünüyor çünkü spor amaçlı ürünler büyük kitlelere ulaşamıyor ve tüketim çok yüksek seviyede bulunuyor. Bu alanda Apple ile Garmin gibi şirketler önde giderken, spor devi mantıklı düşünmüş görünüyor. Dijital spor bölümünde çalışan 74 kişinin ise başka pozisyonlara / projelere kaydırılacağı belirtiliyor.