Adidas, NFT dünyasına “Into the Metaverse” ile giriş yaptı

16 Aralık 2021 12:03

Dev firmalar gelecek adımlarını hızlandırıyor. Bu sefer gündemde Adidas var ve şirket NFT dünyasına “Into the Metaverse” ile giriş yapıyor.

Spor giyim ve ayakkabı pazarının en büyük isimlerinden Nike, geçtiğimiz günlerde RTFKT’ı satın aldıklarını duyurdu. Açıklamaya göre okunuşu “artifact” olan RTFKT, metaverse dünyası için sanal spor ayakkabılar üretiyor ve aynı zamanda özel NFT’ler yapıyor.

Bunun üstüne Adidas,Into the Metaverse” isimli NFT’ler hazırladığını duyurdu. Bu NFT’ler Adidas’ın resmî sitesinden 17 Aralık itibarıyla 0.2 ETH ya da yaklaşık olarak 800 dolara satılacak. Henüz bu NFT’lerden kaç tane üretildiğini açıklamayan Adidas, NFT’lerden alanları temelde özel bir kulübe alacak.

NFT sahipleri, firmanın bu alandaki geleceğine yön verebilecek ve fiziksel olarak satışa sunulacak bazı özel gerçek kıyafetlere (Bir örnek yukarıda) erişim sağlayacak. Metaverse alanına büyük önem veren dev üretici, daha önce de bir dijital token hazırlamıştı.

Adidas ile bir kez daha gündem olan NFT tam olarak nedir?

Kısaca üzerinden geçersek NFT ya da açılımıyla “non-fungible tokens / eşsiz token”, Binance Academy tarafından tam olarak şu şekilde tanımlanıyor: “Eşsiz token (NFT) blockchain üzerinde benzersiz bir varlığı temsil eden kriptografik bir token türüdür.

NFT’ler dijital varlıklar ya da gerçek dünya varlıklarının tokenlaştırılmış versiyonları olabilir. NFT’ler birbirlerinin yerine geçemediği için dijital dünya dahilinde orijinallik ve mülkiyet ispatı olarak kullanılabilir.

NFT ile kişiler şarkıların, fotoğrafların, tasarım çalışmalarının ve hatta GIF gibi animasyonların dahi dijital sahipliğini alabiliyor ya da satabiliyor.

Bu sistemde sanatçılar eserlerinin bir sonraki satışları üzerinden de gelir elde edebiliyor ve bu gerçekten çok güzel görünüyor. Yani eser sahibi eserinin satıyor ancak sahipliğini koruyor.

İlginizi Çekebilir

Epic Games tarafından gösterilen göz alıcı sistem

Paylaş