Kısa vadeli kuruluş adımlarında rağmen ciddi yatırımlar alan Çinli elektrikli otomobil üreticileri, 2020 yılında teslimat rekorlarıyla öne çıktı.
Elektrikli otomobil pazarı Avrupa’da son birkaç yılda ivmelenmeye başlarken, üreticilerin yelpazelerini genişletme hamleleri 2021 yılında da sürecek. Audi, Mercedes ve Porsche gibi Premium sınıftakilerden Volkswagen, Honda, Renault ve Skoda gibi halkın daha kolay erişebileceği markalara kadar uzanacak olan bu süreç, Uzak Doğu’da şimdiden kendi rekabet pazarını oluşturdu. Arz-talep ilişkisi içerisinde Çin’i yine dünyanın en büyük elektrikli otomobil pazarının merkez sahnelerinden birisi olarak gördük. Buradaki “savaşın” oyuncuları ise geleneksellerden çok girişim niteliğindeki yeni oluşumların çevresinde dolaşıyor. Nitekim bugün bakıldığında, yeni nesil ulaşım gücünün yeni oluşumlar için ciddi bir şans olduğu görülebilir.
Elektrikli otomobil odaklı girişim niteliğindeki markalar, son 5 yılda en az modeller kadar gündem maddelerimiz arasında yer aldı. Uzak Doğu’nun dışında Amerika’dan da birbirinden iddialı “Tesla katilleri” için adımlar atıldı. Bugün ise yeni oluşumların bazıları bekledikleri yatırımı almayı başardı ve köklü isimlere kafa tutma konusunda şimdiden iddialı. 2020 yılının elektrik gücünde bir milat olacağını süreç içerisinde çokça belirttik. Nitekim yılı geride bırakmamızla birlikte masada görünen girişim karneleri, bunun ne denli umut vadedici olduğunu gösteriyor.
MG ZS EV tanıtımı